?امروز و با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، معاون عمرانی استاندار، سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان و مسئولین استانی و شهرستانی بیش از ۱۵۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
مراسم بهره برداری از دسترسی بیش از ۱۵۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات با همراهی ویدئو کنفرانسی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و با حضور استاندار خراسان جنوبی در روستای سیدان از توابع شهرستان درمیان برگزار شد.
?در این مراسم، با بهره برداری از ۴۶ سایت تلفن همراه ۷۶ روستای خراسان جنوبی نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
?وزارت ارتباطات برای بهره برداری از این پروژه در استان ۲۱ میلیارد تومان هزینه کرده و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۴۵ سایت تلفن همراه دیگر نیز در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد و با این اقدام ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار می گیرند.
?شایان ذکر است: افتتاح این پروژه ها از وعده های وزیر ارتباطات در سفر بهمن ماه گذشته اش به خراسان جنوبی بود که امروز محقق شد، طبق این خبر وزارت ارتباطات مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی ارتباطات متصل نماید اما برنامه وزارت ارتباطات بر این است که تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاها را تحت پوشش این شبکه درآورد.