#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع آبرسانی کوثر طبس تا نیمه مرداد سال جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

، علیرضا عباس‌زاده  در نشست قرارگاه استانی آبرسانی روستایی، به شرایط خاص و خشکسالی چند ساله استان اشاره کرد و افزود: طرح محرومیت‌زدایی و آبرسانی به روستاهای استان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های آبرسانی به روستاها، فرمانداران همکاری و پشتیبانی لازم را با قرارگاه شهید ناصری و بسیج سازندگی انجام دهند.

در این نشست اعلام شد که عملیات آبرسانی به ۱۵ روستا در درمیان شروع شده و تا هفته دولت چهار روستا و تا دهه فجر سه روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر فنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه ۳۸ روستا در ۱۷ مجتمع را در دست اجرا داریم گفت: عملیات اجرایی ۱۲ روستا شروع شده که با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه است.

حسینی افزود: پیش‌بینی می‌شود این طرح‌های آبرسانی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

همچنین معاون استاندار خراسان جنوبی در نشست بررسی مشکلات بخش دستگردان طبس که با حضور مسئولان این بخش و مدیران استان برگزار شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، اقدامات لازم برای اجرای درخواست‌های سیزده گانه اهالی دستگردان طبس انجام می‌شود.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در سفری که ۲۶ خرداد ماه به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به دستگردان طبس داشتیم از تعدادی پروژه‌های این بخش بازدید کردیم.

وی افزود: در نشستی که در بخشداری دستگردان طبس برگزار شد مشکلات این بخش توسط اهالی دستگردان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد با حضور مسئولان این بخش و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان درخواست‌های سیزده گانه اهالی دستگردان طبس بررسی و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات این بخش ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این جلسه بخشدار و دیگر مسئولان این بخش توضیحات لازم را درخصوص مشکلات موجود ارائه کردند و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هم در هر مورد نظرات خود را اعلام کردند.

وی گفت: بنا به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست مقرر شد جز ۲ مورد از مطالبات، با تامین اعتبار لازم از محل‌های مختلف، زمینه تحقق دیگر درخواست‌های مردم دستگردان طبس فراهم شود.

عباس‌زاده ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد مابه ازای یکی از درخواست‌های مردم دستگردان طبس مبنی بر احداث استخر سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی شهر عشق‌آباد طبس بازسازی و تکمیل شود.

وی گفت: به جای احداث بیمارستان محلی (درمان بستر) هم مقرر شد با افزایش زیربنای مرکز جامع سلامت این بخش به ۲ هزار متر مربع، در این مرکز به‌طور شبانه‌روزی به مردم خدمات ارائه شود.