?استاندار خراسان جنوبی که شب گذشته در جلسه شورای مشاورین خود سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: استان های جدید التاسیس نظیر خراسان جنوبی، با کمبود نیروهای با تجربه در بخش های مختلف مواجه هستند که برای حل این موضوع، باید کادر سازی و پرورش مدیران در دستور کار قرار گرفته و ظرفیت مدیریتی استان افزایش یابد.

?به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی در این جلسه، ضمن تشکر از مدیر کل حوزه استاندار به دلیل راه اندازی دبیرخانه شورای مشاورین استاندار، این ساختار را مهم برشمرد و تصریح کرد: امید است با شکل گیری ساختار دبیرخانه شورای مشاورین استاندار و تشکیل جلسات به صورت منظم و دوره ای، نتایج ملموسی از شورای مشاورین حاصل شود.

?نماینده عالی دولت در استان، با بیان اینکه موضوعات مهم در بخش های مختلف باید توسط مشاورین شناسیی شده و مورد پیگیری قرار گیرند، خاطر نشان ساخت: مشاورین فراتر از حوزه وظایف و عناوین ، امور را پیگیری کنند.

?پرویزی، با اشاره به اینکه مشکلات و معضلات پیش رو در استان را یک شبه نمی توان حل کرد، افزود: موضوعات و مشکلات در بخش های مختلف را اولویت بندی کرده و آنها در بازه های زمانی مورد نیاز بررسی و حل کنید.

?وی، وجود مشاورانی در حوزه های جوانان، رسانه ها، اقتصاد و … را مهم برشمرد و تصریح کرد: مردم مسائل و مشکلات خود را با مشاورین به دلیل اینکه پشت میز نشین نیستند و بین آنها و در سطح جامعه حضور فعال دارند، در میان می گذارند، ازاینرو مشاورین ، امین استاندار هستند و می توانند بسیاری از کمبودها را به مدیران نیز گوشزد کنند.

?استاندار خراسان جنوبی، بهره گیری از تجربیات و نظرات مشاورین خود در بخش های مختلف را مطلوب دانست و افزود: مدیران باید در جلسات مختلف نظیر شوراها و کارگروه های تخصصی استانی از ظرفیت مشاورین استفاده بهینه تری داشته باشند.

?وی، با بیان اینکه در یکسال گذشته، اطلاعات زیادی را در حوزه های مختلف کسب کرده ام و با بسیاری از مشکلات استان آشنایی کاملی دارم، تصریح کرد: مدیران استانی ، مشاوران استاندار را همراه و همکار خود بدانند و همکاری لازم با آنها داشته باشند، چرا که مشاورین رابط بین مردم و استاندار هستند.

?پرویزی، پرورش مدیران و کارشناسان در بخش های مختلف را مهم دانست و افزود: هر مدیری در هر دستگاهی که خدمت می کند در صورتی موفق خواهد بود که بتواند مدیران و کارشناسان در سطوح شهرستانی را به مدیرانی استانی؛ و مدیران استانی را به مدیرانی ملی تبدیل کند.

?وی، با تاکید بر اینکه تکلیف ماست که از۳۰ درصد ظرفیت مدیریتی استان؛ جهت رشد زنان و جوانان بهره گیری کنیم، افزود: رشد و توسعه متوازن و معقول، رشد و توسعه ای خواهد بود که طی آن همه اقشار و گروه ها در یک مسیر و با یک شتاب ثابت پیشرفت کنند.

?استاندار خراسان جنوبی؛ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ حکم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، تقویت روابط اقتصادی و سیاسی با جهان را مهم برشمرد و تصریح کرد: امروز و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با پشتوانه مشارکت بالای مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، ارتباط دولت با سایر قوا، روحانیت و ائمه جمعه از هر زمان دیگری مستحکمتر شده است.

ستاندار خراسان جنوبی، رشد و توسعه تشکل های مردم نهاد را از اولویت های استان دانست و خاطر نشان ساخت: مشاوران با برگزاری جلسات مختلف با همه گروه ها، طبقات و اقشار جامعه، مشکلات مختلف را احصاء و با مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران درمیان بگذارند.

?پرویزی افزود: توسعه بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان نهبندان به ۶۴ تختخواب و نیز تکمیل مرکز بهداشتی – درمانی شهرستان خوسف جزو برنامه های سال جاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

?مقام عالی دولت در استان، رفع مشکلات مربوط به پروژه پروده ۴ طبس را مورد تاکید قرار داد و افزود: ۹۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی مورد نیاز این پروژه تامین اعتبار شده و مجوز کمیسیون ماده ۶۲ آن نیز اخذ شده است.

?پرویزی، در ادامه این جلسه با بیان اینکه کارخانه کک طبس در حال تعطیلی بود، افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای این پروژه نیز نهایی شد و امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه نیز وارد فاز اجرایی شود چرا که در این صورت خواهیم توانست در کنار آن سایر صنایع پایین دستی را نیز راه اندازی کنیم.

?وی یکی از طرح های در دست اقدام دولت برای تأمین آب مورد نیاز استان را استفاده از آب ژرف دانست و افزود: به منظور انجام مطالعات این طرح تفاهم نامه مطالعاتی مشترک سه جانبه ای فیمابین استانداری خراسان جنوبی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نیرو منعقد شده است.

?وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد ۲۵ درصد از هزینه مطالعات این طرح توسط استان ، ۲۵ درصد هزینه ها توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و ۵۰ درصد هزینه ها نیز توسط وزارت نیرو و شرکت های تابعه این وزارتخانه تأمین و پرداخت شود.

?وی خاطر نشان ساخت: امید است نتیجه مطالعات مثبت بوده و زمینه حفر اولین چاه ژرف در استان فراهم شود که در صورت اجرایی شدن این کار نیاز آبی استان در حوزه های شرب، صنعت و خدمات تأمین شده و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

?پرویزی، به شروع عملیات اجرایی پروژه راه آهن استان تا یک ماه آینده اشاره کرد و گفت: قطعه اول احداث راه آهن استان از قاین – کال شور انجام خواهد شد.

?وی با تاکید براینکه هدف ما مسیر چابهار – زاهدان – بیرجند – کالشور است، خاطرنشان کرد: راه آهن استان وقتی تکمیل می شود که به این مسیر متصل شود و مذاکراتی که با وزرات راه و شهرسازی انجام شده به زودی کلنگ زنی قطعه اول انجام خواهد شد.

?بر پایه این گزارش، در این جلسه که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، مشاور و مدیر کل حوزه استاندار، دستیار استاندار در امور اهل سنت، مشاور استاندار در امور حوزه آموزش عالی، مشاور استاندار در امور بانوان، مشاور استاندار در امور کار و کارگری، مشاور استاندار و مسئول دفتر تهران و مشاور استاندار در امور فرهنگی و اجتماعی به بیان نظرات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف تخصصی پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله