مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم از ابتدای سال تاکنون ۱۰ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از مراکز فروش و رستوران‌های استان معدوم شد.

محمد اصغرزاده روز یکشنبه افزود: اکیپ‌های نظارتی اداره کل دامپزشکی استان در این مدت هشت هزار و ۷۲ مورد بازدید در ۱۱ شهرستان استان انجام دادند که به ۳۹۸ مورد غیر بهداشتی برخورد کردند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها ۱۴ تن انواع فرآورده مشکوک غیر بهداشتی به مراکز آزمایشگاهی ارجاع و از این اقلام غیر بهداشتی بودن ۱۰ تن ثابت شد.

اصغر زاده یادآور شد: شهروندان فرآورده‌های خام دامی را حتما از مراکز با مجوز دامپزشکی خریداری کنند.

وی تصریح کرد: تاریخ کشتار و انقضا فرآورده‌های خام دامی در اولویت خرید همشهریان قرار گیرد تا گوشت تازه، بهداشتی و با کیفیت خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر ارایه شناسنامه کشتار از سوی مراکز فروش بیان کرد: با توجه به اهمیت پیش سرد شدن فرآورده‌های خام دامی و جلوگیری از انتشار بیماری‌هایی همچون تب کریمه کنگو خریداران حتما از پیش سرد شدن فرآورده خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

وی اظهار داشت: با هرگونه تخلف در مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی با جدیت و طبق قانون برخورد خواهد شد.

اصغر زاده گفت: در راستای ارتقای بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی عرضه کنندگان مردم در اسرع وقت با واحد نظارت شبکه در سطح شهرستان و با شماره ۱۵۱۲ برای رسیدگی به موارد مشکوک تماس حاصل کنند.

۱۰ کشتارگاه دام و سه کشتارگاه طیور در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۵۴۴ مرکز عمده و خرده فروشی فرآورده‌های خام دامی در خراسان جنوبی فعال هستند.