#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در بازدید استاندار از محور آنتنی چاه غیاث گفت: حداقل اعتبار مورد نیاز برای روکش آسفالت این محور به سمت مرکز استان ۳۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

 ایرنا اسدالله جلال‌زاده  در بازدید جواد قناعت از این محور که بخشی از مسیر اصلی سه‌قلعه – بیرجند است، افزود: محور آنتنی چاه‌ غیاث – چاه تریخی – چاه پنیری در مجموع به طول ۲۲ کیلومتر است.

وی بیان کرد: این محور، مسیر دسترسی ۱۸۵ خانوار معادل ۶۲۵ نفر از اهالی ساکن در سه روستای چاه غیاث، چاه تریخی و چاه پنیری محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی که امروز در ششمین سفر شهرستانی خود به سرایان سفر کرده است، از این طرح عمرانی بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از محور چاه غیاث با اهالی روستاهای چاه ترخی و چاه پنیری هم به گفت و گو پرداخت.

قناعت در ادامه برنامه‌های بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان سرایان، از پروژه احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای چاه طالب بازدید کرد.

عملیات اجرایی این پروژه خیرساز با زیربنای ۱۴۵ متر مربع در آذر ۱۴۰۰ آغاز شد و برای تکمیل و بهره‌برداری به تامین اعتبار نیاز دارد.

کمک یک میلیارد تومانی استاندار به تکمیل پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای چاه طالب از نتایج این بازدید بود.

استاندار خراسان جنوبی را در این سفر نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار سرایان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همراهی می‌کنند.

قناعت امروز با حضور در گلزار شهدای شهر سه‌قلعه، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

افتتاح طرح‌های آبرسانی زیرسطحی سه‌قلعه و قنات انجیر بر سرایان، بازدید از معدن بنتونیت، گود باستانی در سه‌قلعه، سالن ورزشی آیسک، مجتمع دامداری، سالن آمفی تئاتر، دانشکده کشاورزی و پیست موتورسواری در سرایان، حضور در شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهید از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار به سرایان است.

مرکز شهرستان سرایان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.