#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکتر دهقانی: آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی در خراسان جنوبی به ۳۷ مورد رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان گفت: تا امروز شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی به ۳۷ مورد افزایش یافت.

?رئیس دانشگاه در ادامه افزود: از این تعداد ۳۷ مورد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی، ۲۵ مورد مربوط به شهرستان بیرجند، ۶ مورد شهرستان طبس، ۲ مورد شهرستان سربیشه، ۲ مورد شهرستان فردوس و ۲ مورد شهرستان قاین است. مطمئنا افراد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی استان خیلی بیشتر از این موارد است اما تعدادی که مورد شناسایی قرار گرفتند، این ۳۷ مورد می باشند.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: قطعا در تمامی کشور و استان خراسان جنوبی این ویروس گردش پیدا کرده که باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشیم. در همین راستا با توجه به اینکه در روزهای تعطیل عید سال ۱۴۰۰ هستیم و همچنین تقارن آن با روزهای ۱۴ و ۱۵ شعبان المعظم که یکی از رسوم مردم عزیز این خطه حضور در آرامستان ها و یاد کردن اموات و درگذشتگان است، مجدد از مردم عزیز درخواست می کنم در روز ۱۴ شعبان یا روز برات از حضور در آرامستان ها جدا خودداری کنند. قطعا حضور در آرامستان ها یک کانون نقل و انتقال خیلی سریع برای ویروس جهش یافته خواهد بود که می تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. لذا ضمن تاکید بر این موضوع که در ستاد استانی هم خیلی تاکید شده، از هم استانی های عزیز تقاضا می کنم حتما در این دو سه روز پیش  رو از حضور در آرامستان ها خودداری کنند و با این کار هم سلامت خود و خانوادشان را حفظ کنند و هم کمکی کنند به کادر بهداشت و درمان که بیشتر از این درگیر مشکلات این بیماری نشوند.