استاندار خراسان جنوبی، قول مساعد جهت تامین ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان خانه مطبوعات استان را داد و گفت:در اولین شورای اداری استان دغدغه‌های رسانه‌ها عنوان خواهد شد.

جواد قناعت، در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار استان، با تسلیت ایام حزن آل الله، اظهار کرد: روز خبرنگار فرصت مناسب و مغتنمی است تا از نزدیک شاهد بررسی موضوعات و مشکلات پیش روی این افراد باشیم.‌

وی با بیان اینکه خبرنگاران با بیان واقعیات و روشنگری مسئولانه سطح امنیت اجتماعی و روانی جامعه را ارتقا می‌دهند، افزود: رسانه‌ها قدرت تحلیل سیاسی مردم را افزایش می‌دهند. از طرفی فهم درست از ابزار هنر و رسانه در کنار حرکت‌های جهادی از خصوصیات مدیران در تراز انقلاب اسلامی است که باید این روحیه تقویت شود.

استاندار خراسان جنوبی به اتفاقات خوب در دولت اشاره کرد و گفت: یکی از سؤالات پیش آمده این است که چرا موفقیت‌های فراوانی در دولت سیزدهم رقم خورده اما آثار آن در سفره مردم دیده نمی‌شود که باید گفت افزایش فروش نفت، موفقیت‌های دیپلماتیک و آزاد شدن منابع بلوکه شده از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم است .

وی افزود: امنیت، سلامت و رفاه مردم نویدی است که قطعاً در پایان دوره اول ریاست جمهوری حجت الاسلام رئیسی برای مردم ملموس تر خواهد شد و مواهب عضویت در شانگ های نیز تا یک سال آینده به مردم خواهد رسید و قراردادهایی که اکنون با کشورهای خارجی بسته می‌شود بر اساس پول ملی کشور است لذا همه اینها نشان می دهد که آینده بسیار روشن خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان شاهد اتفاقات خوبی بودیم و آغاز پروژه خط انتقال گاز از سمت دشتک، خط لوله تابش و راه آهن از جمله آن بوده که تنها برای راه آهن نهبندان تا ایستگاه یونسی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر ساماندهی آب‌های مرزی هم هستیم تا آب‌های روان در چهار شهرستان مرزی استان به نحو مطلوب مدیریت شود که طرح آن در سازمان برنامه و بودجه است تا بتوانیم ردیف اعتباری ویژه تعریف شود، اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز بزرگترین ظرفیت محرومیت زدایی در کشور بوده که در استان قراردادهای خوبی منعقد کرده است.

قناعت با اشاره به وجود برخی ضعف‌ها در ارتباط بین مدیران و رسانه، بیان کرد: ما باید حافظ منافع استان باشیم؛ لذا این مسئله باید در بین دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود.

استاندار خراسان جنوبی قول مساعد برای تامین ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان خانه مطبوعات استان را داد و یادآور شد: در اولین شورای اداری استان دغدغه‌های رسانه‌ها عنوان خواهد شد.

در این مراسم نمایندگان رسانه‌های استان به بیان مشکلات خبرنگاران پرداختند. عدم بروزرسانی توانمندی خبرنگاران، عدم پیگیری‌های لازم توسط مدیران و بی انگیزگی در خبرنگاران از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

در این مراسم همچنین از رسانه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت، عفاف و حجاب و توسعه استان تقدیر و از پوستر جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمد نژاد با مشارکت ۳۱ استان رونمایی شد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور