معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه فلسفه تشکیل ستاد توسعه خاوران، تسریع در سرمایه‌گذاری و کاهش موانع پیش روی سرمایه‌گذاران است، به دستور نماینده عالی دولت در استان، قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تشکیل شد.

محمد فرهادی  در اولین نشست قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌های ستاد توسعه خاوران افزود: هدف قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، رصد سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌هایی است که تفاهم‌نامه‌های آنها در ستاد توسعه خاوران به امضا رسیده است.

وی اظهار داشت: این قرارگاه با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان “تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” که صرفا یک نامگذاری نیست و در واقع سیاستگذاری کلی است که نظام باید در راستای اجرای آن گام بردارد، شکل گرفته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در موفقیت بیش از پیش ستاد توسعه خاوران، بر لزوم حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران در استان تاکید کرد و گفت: هدف ستاد فقط دعوت و حضور صِرف سرمایه‌گذار به استان نیست بلکه مدیریت استان در ادامه مسیر نیز خود را موظف به حمایت از سرمایه‌گذاران می‌داند.

وی افزود: در این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از سرمایه‌گذاران مطرح و در مورد برخی از آنها دستورات لازم صادر شد.

فرهادی تصریح کرد: برای برخی موارد نیز نیاز است با تشکیل جلسات مختلف در حوزه‌های مرتبط، موانع را از پیش روی سرمایه‌گذاران برداریم تا آنها با دغدغه کمتر و خیالی آسوده‌تر در استان سرمایه‌گذاری کنند و اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی درخصوص روند پیشرفت طرح‌ها گفت: با توجه به اینکه ستاد توسعه خاوران از ابتدای امسال فعالیت جدی و اجرایی خود را آغاز کرده، در این چهار ماه طرح‌ها مباحث حقوقی و سازمانی خود را طی کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در ادامه لازم است با هم‌افزایی مثبت بین دستگاه‌ها و بخش خصوصی، اجرایی شدن طرح‌ها را تسریع کنیم.

اولین نشست قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌های ستاد توسعه خاوران با حضور فرمانداران شهرستان‌های تابعه، برخی سرمایه‌گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.