🔹مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: ساز وکار اصلی ایجاد تمدن اسلامی، ساخت جامعه به وسیله خانواده‌ای است که ایرانی و اسلامی باشد.
طرح زندگی به سبک رضوی با هدف تقویت و ارتقاء عملکرد خانواده‌ ها و تحکیم بنیان خانواده  به صورت رسمی با همکاری کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای زوجین جوان استان کلید خورد.
🔹مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی در این همایش با بیان دیدگاه‌های مختلف در بحث خانواده، اظهار کرد: در غرب شاهد اضمحلال و تزلزل پایه‌های خانواده و رواج خانواده‌های غیرمتعارف به شکل زندگی دو همجنس‌باز با یکدیگر هستیم.
🔹فهیمه زنگویی، با اشاره به اینکه ایدئولوژی و تعریف اسلام و انقلاب اسلامی از خانواده با جامعه جهانی و غرب منافات دارد و هیچگاه کنار هم قرار نخواهد گرفت، افزود: «خانواده» به تعبیر مقام معظم رهبری، سلول بنیادین شکل‌ گیری جامعه است و ایشان از ما سبک زندگی ایرانی اسلامی را می‌خواهند.
🔹وی بیان کرد: سازوکار اصلی برای ایجاد تمدن اسلامی ساخت جامعه به وسیله خانواده‌ای است که ایرانی و اسلامی باشد و این خیلی مهم است که زوجین جوان نگاه تمدنی و مسلمانی به خانواده داشته باشند چون نگاه تمدن‌ساز است که ما را به کلیت تاریخ هدایت می‌کند.
🔹مدیرکل بانوان با تأکید بر اینکه تشکیل خانواده با سبک زندگی ایرانی اسلامی بزرگترین قدم برای تحقق تمدن اسلامی است که باید قبل از ظهور شکل بگیرد، تصریح کرد: ما می‌توانیم در خانواده با نیت آگاهانه خود در عرصه ظهور نقش واقعی داشته باشیم.
🔹زنگویی افزود: سبک زندگی در بطن جامعه توسط من و شما در خانه و خانواده‌ها شکل می‌گیرد که همان سبک زندگی است.
🔹به گفته وی؛ مثل مسئله‌ سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک و رفتارهای ما در جامعه؛ اینها آن بخشهای اصلی تمدن است، که متن زندگی انسان است.
🔹مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی نیز در این همایش اظهار داشت: طرح «زندگی به سبک رضوی» به صورت رسمی از امروز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آغاز شد تا فعالیت‌های مرتبط با زندگی زوج‌های جوان نیز کلید بخورد.
🔹فاطمه شاد با اشاره به دعوت از ۲۰۰ نفر زوج در این همایش، گفت: این طرح ویژه زوج‌هایی که نهایت دو تا سه سال از ازدواج آن‌ها گذشته و با هدف تحکیم خانواده در سراسر کشور درحال برگزاری است.
🔹وی با بیان اینکه طرح سبک زندگی رضوی با هدف تقویت و ارتقاء عملکرد خانواده‌ها و تحکیم بنیان خانواده برپایه مودت و رحمت با بهره‌گیری از توانمندی استادان و مشارکت سایر نهادها و تشکل‌ های مردمی ویژه زوج‌های جوان اجرا می‌شود، افزود: آموزش‌های حضوری و غیرحضوری، فعالیت‌ های اجتماعی، مشاوره‌های حضوری و غیر حضوری از خدمات صورت گرفته در طرح زندگی به سبک رضوی است.
🔹وی با اشاره به اینکه در این طرح یکساله هر فصل چهار همایش برگزار خواهد شد، بیان کرد: هر ۲۰ زوج‌ جوان شرکت‎‌کننده در این طرح، دارای یک پشتیبان خواهند بود که در طی این مدت آن‌ها را با موضوعات مهارتی زندگی آشنا سازد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور