دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی گفت: شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف مجامع خود را برگزار کرده و سه نفر به عنوان فهرست شانا معرفی شده اند.

حسین اژدری روز یکشنبه  افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان جنوبی هنوز به نتیجه قطعی درخصوص ارایه فهرست از شهرستان‌ها نرسیده اما شوراهای شهرستانی در حال اعلام گزینه‌ها هستند.

وی بیان کرد: بعد از ارایه گزینه‌های شهرستانی، شورای استان مجمع عمومی خود را برگزار می کند و فهرست نهایی با نظر شورای ائتلاف کشور اعلام خواهد شد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی گفت: ملاک‌های انتخاب فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، پایبندی به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل ولایت فقیه، توانمندی، سابقه مدیریتی، علمی، پژوهشی و اقدامات اجرایی و مدیریتی، میزان آشنایی به مسائل و مشکلات کشور و استان و حوزه انتخابیه، دارای برنامه برای حل مسایل و مشکلات، مردمی بودن و مشورت پذیر بودن است.

وی با بیان اینکه افرادی با شاخص‌های برتر در نهایت معرفی خواهند شد افزود: شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف مجامع خود را برگزار و از بین ۱۴ نفری که مصاحبه شدند، ۶ نفر را به مجمع عمومی شهرستان معرفی کردند که در نهایت با رای گیری از بین ۳۱۵ عضو شانا سه نفر حایز رای بالاتر و به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان معرفی شدند.

اژدری گفت: دلیل اینکه به جای پنج نفر، ۶ نفر به مجمع عمومی معرفی شدند این است که ۲ نفر در مصاحبه ها امتیاز مساوی کسب کردند.

وی ادامه داد: هنوز شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مجمع عمومی خود را برگزار نکرده ولی در نهایت از بین این سه نفر یک نامزد به عنوان گزینه نهایی حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” به شورای کشوری معرفی و بعد از تایید به عنوان گزینه شانا اعلام خواهد شد.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، چهار حوزه انتخابیه اصلی و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور