#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی به مناسبت هفته بسیج سازندگی با خدمت‌رسانی ۶ هزار و ۵۰۰ جهادگر استان در قالب ۶۱۰ گروه جهادی از امروز همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

مهدی هنری روز شنبه در نشست خبری سالروز تاسیس بسیج سازندگی افزود: این رزمایش با هدف امیدآفرینی از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری نیز ادامه دارد.

وی بیان کرد: در هفته بسیج سازندگی ۴۳۳ گروه جهادی مساجد و محلات، ۷۲ گروه جهادی بسیج جامعه زنان، ۱۹ گروه جهادی اصناف، ۱۴ گروه جهادی پزشکی، ۸۱ گروه جهادی دانش آموزی، ۲۹ گروه جهادی طلاب، ۲۶ گروه جهادی دانشجویی، ۲۱ گروه جهادی کارمندان و گروه‌های جهادی کشاورزی، عشایری، کارگری، ورزشکاران، صنعت، صدا و سیما، رسانه و حقوقدانان فعالیت خواهند داشت.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همچنین در این هفته و در قالب رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۶۵ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در ۸۰ نقطه هدف استان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: تجمع هزار و ۲۰۰ جهادگر در ناحیه سپاه شهرستان بیرجند با سخنرانی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در روز ۲۲ اردیبهشت برنامه محوری هفته بسیج سازندگی در استان است.

هنری عنوان کرد: بازدید میدانی از گروه‌های جهادی مستقر در شهرستان‌های، بازدید از گروه جهادی تخصصی مستقر در مجتمع علی اکبر (ع)، حضور و سخنرانی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در نماز جمعه ۲۳ اردیبهشت و سخنرانی قبل از خطبه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج سازندگی افتتاح طرح‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی و اشتغال را در برنامه داریم عنوان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی به صورت قرارگاهی و در برخی از اقشار قرارگاه‌های جهادی تخصصی انجام می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: در طول هفته بسیج سازندگی ۵۴ پروژه عمرانی با هزینه کرد ۱۲۶ میلیارد ریال در استان آماده افتتاح است که عمده این پروژه‌ها شامل آب کشاورزی، تامین آب شرب، اجرای دیوار ساحلی و آسفالت معابر با استفاده از قیر رایگان است.

وی با اشاره به طرح‌های آبرسانی استان با همکاری بسیج سازندگی گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری در احداث ۲۵ مجتمع آبرسانی در استان منعقد شده که ۱۷ مجتمع آبرسانی با همکاری بسیج سازندگی در هشت شهرستان در بازه زمانی ۳۰ ماه انجام خواهد شد.

هنری افزود: بسیج سازندگی آبرسانی به سه شهرستان مرزی نهبندان، درمیان و سربیشه را با همکاری نیروی زمینی سپاه انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای بسیج آبرسانی به ۲۵ مجتمع‌ ۲۵۰ میلیارد تومان است و تلاش می‌کنیم در بازه زمانی یکساله و زودتر از بازه تعیین شده بسیج آبرسانی را در خراسان جنوبی به پایان برسانیم.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: با اجرای ۱۷ مجتمع آبرسانی ۳۸ روستای فاقد آب شرب استان از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی استان کار آبرسانی به ۲۰ روستای را با همکاری بنیاد خیریه ابراهیمی انجام می‌دهد که در هفته بسیج سازندگی چهار پروژه افتتاح می‌شود.

هنری یادآور شد: سال گذشته ۳۸ میلیارد ریال کمک خیران را در حوزه آب شرب و کشاورزی جذب کردیم.

وی گفت: از دوم تا چهارم خرداد ماه اجلاسیه مجمع عالی جهادگران کشور در استان خوزستان برگزار خواهد شد که اعضای مجمع جهادی خراسان جنوبی نیز در این اجلاسیه شرکت خواهند کرد.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به طرح مسکن محرومان بیان کرد: از کمک به احداث ۱۰۰ واحد مسکن محرومان که به بسیج سازندگی واگذار شده ۹۰ واحد در حال اجرا است.

وی افزود: در حوزه اشتغال و توانمندسازی نیز ۴۶۲ صندوق قرض الحسنه با ۳۱ هزار نفر عضو در سطح استان فعالیت دارند.

هنری افزود: در هفته بسیج سازندگی ۶۸۴ کارگاه کمک اشتغال خرد و خانگی با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۳۰ نفر در استان افتتاح می‌شود.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه‌ تولیدات خانگی و روستایی خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۶۰ نمایشگاه شامل بخشی، شهرستانی، استانی و ملی در این خصوص برگزار شده و امروز نیز نمایشگاه تولیدات خانگی با ۵۰ غرفه عرضه محصولات در میدان ابوذر افتتاح و تا ۲۳ اردیبهشت فعال است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در استان گفت: برای این اقدام در بودجه ۱۴۰۱ نیز اعتباری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در سطح کشور نصب و راه‌اندازی ۵۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی پیش‌بینی شده که سهم خراسان جنوبی ۲ هزار نیروگاه خورشیدی با سقف اعتباری ۱۲۰ میلیون تومان برای هر نیروگاه است.