نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: فرهنگ نقش اصلی را در وجود انسان ایفا می‌کند و انسان یک موجود صد درصد فرهنگی است.

بیماری فرهنگی یکی از علل فروپاشی خانواده‌هاست و تنها راه نجات و تحکیم بنیان خانواده اجرای صحیح فرهنگ اسلامی و انسانی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سیاست هر جامعه براساس فرهنگ آن است بنابراین اگر بخواهیم فرهنگ درست شود، باید بتوانیم فرهنگ انسانی و اسلامی را مطابق با فطرت انسانی، امور وحیانی، علم و عقل به درستی تعریف و اجرا کنیم.

وی افزود: بیماری فرهنگی، بیماری کل انسان‌هاست و اگر دچار این بیماری نبودیم، ۴۴ سال از آرمان‌های انقلاب فاصله نداشتیم، فقط باید به تقسیم بندی در قرآن کریم مبنی بر کفر و ایمان توجه کنیم زیرا در هر زمانی و جامعه‌ای این تقسیم بندی کارساز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فاصله ما با آرمان‌های انقلاب، خودمان هستیم گفت: چنانچه انسان به جنبه‌های ایمانی که همه زیرساخت آن براساس علم و عقل و فطرت و وحی است، تکیه کند در هر شرایطی خود را به عنوان انسان با فرهنگ الهی حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: اگر کارهای ما درست نشده است چون نفاق و کفر و خیانت در آن وجود داشته و چنانچه مطابق با فرهنگ انقلاب و قانون و ایمان خود عمل می‌کردیم همه کارهایمان درست می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به خلقت متفاوت انسان با سایر موجودات گفت: وقتی جمادات و حیوانات تعریف و جنس آنها مشخص می‌شود با تفاوت‌های اندکی می‌بینیم که مشترک هستند اما انسان این گونه نیست در عین حال که در بعد حیوانی مشترکاتی دارد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: تفاوت غرب با اسلام مربوط به فرهنگ است و فرق بین قارون و حاتم طایی و کشورهای مختلف جهان به فرهنگ بستگی دارد لذا بنیان خانواده‌ها به خاطر بیماری فرهنگی فرو می‌پاشد و اگر بتوانیم فرهنگ اسلامی و انسانی را پیاده کنیم قطعا کم فروشی، خیانت و دزدی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: صرف تولید نمی‌تواند زندگی را درست کند بلکه فرهنگ است که زندگی را درست می‌کند لذا تخصص‌های علمی در هر رشته‌ای پاسخگو نیست و تخصص‌ها مشکلات را علاج نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن با همه گزینه‌ها روی میز علیه ما توطئه می‌کند افزود: همه باید کمک کنیم تا کارخانه انقلاب راه بیفتد چرا که تولیدات آن برای همه بشر و مایه نجات نوع انسان است.

وی گفت: امروز تفکر انقلاب اسلامی که دعوت به حق بوده، کشورهای غربی را فرا گرفته است و اگر درست عمل کنیم، موانع از بین می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: با فرصت خوبی که در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ به دست آمده است، امیدواریم با همکاری مجموعه‌های فرهنگی قدم موثری برای نوع بشر برداشته شود.

وی افزود: هرچه جنون بی‌فرهنگی باشد، بی‌عدالتی هم وجود دارد لذا باید برای فرهنگ انسان چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: طی بازدیدهایی که از دیروز معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان انجام داده، قول‌های مساعد و امیدوار کننده در حل مشکلات زیرساختی داده شده است.

علی فرخنده افزود: همچنین در این سفر طبق دستور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روند ارتقای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از درجه سه به ۲ در دستور کار قرار گرفت که پس از طی مراحل اداری انجام خواهد شد و این حمایت زیربنایی در حوزه فرهنگ استان نویدبخش روزهای خوب است.

وی گفت: سال‌های گذشته وقفه طولانی در برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایجاد شده بود که با حمایت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مجدد راه‌اندازی شد و جای قدردانی از ایشان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که جلسات شورای فرهنگ عمومی استمرار داشته باشد و مردم باید خروجی آن را لمس کنند.

وی گفت: امیدواریم در مسیر تحول و تعالی فرهنگی در استان گام‌های موثرتری برداریم و شاهد امیدآفرینی و رونق فرهنگ ایرانی و اسلامی بیش از گذشته باشیم که مردم خراسان جنوبی در این مسیر پیشگام هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته – سه‌شنبه – از طربق فرودگاه طبس وارد خراسان جنوبی شد و با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس ضمن دیدار با کارکنان این اداره، از پروژه‌های در حال ساخت و مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان بازدید کرد.

وی سپس در مرکز استان از پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام فرهنگی بازدید و با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دیدار کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌های دومین روز سفر اسلامی به این استان است.