#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه در نخستین روز از هفته دولت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه در این آیین گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت هفت هکتار با زیربنای هفت هزار مترمربع احداث خواهد شد.

سید محمد موسوی‌ میرزایی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: زیرکوه تنها شهرستان فاقد بیمارستان در استان است که با پیگیری‌های متعدد همه به ویژه نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس در دستور کار قرار گرفت و قابل قدردانی است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد پیگیری‌های متعدد نماینده مجلس از وزارت بهداشت و درمان و معاونت توسعه وزارتخانه بودیم تا بیمارستانی در شان مردم این منطقه احداث شود.

فرماندار زیرکوه هم گفت: این شهرستان با جمعیت ۴۴ هزار نفر و بیش از ۱۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، امروز شاهد رویداد بسیار مهم و تاریخی کلنگ‌زنی بیمارستان بود.

محمدرضا غیرتی افزود: در طول یک سال دولت سیزدهم، استاندار خراسان جنوبی پنج مرتبه به این شهرستان سفر کرده که مصوبات و دستاوردهای خوبی در پی داشته است.

وی با بیان اینکه نگاه و سیاست دولت سیزدهم بر رفع محرومیت و توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار است اظهار داشت: مردم این شهرستان در طول صحنه‌های انقلاب همیشه خوش درخشیده و در حمایت از نظام و انقلاب کم نگذاشته‌اند لذا از دولت نیز انتظاراتی دارد.

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: امروز خواست دیرینه مردم شهرستان محقق شد که امیدواریم با اعتبارات خوبی که پیش‌بینی شده این طرح طولانی نشود و در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: در یکسال گذشته چند پروژه مهم از جمله استخر دانش‌آموزی که ۱۰ سال در حال احداث بوده، امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد و در حال اتمام است.

غیرتی یادآور شد: برخی پروژه‌های شهرستان ردیف ملی اعتبار داشته اما به دلیل بی توجهی در سال‌های اخیر این ردیف حذف شده و دوباره باید احیا شود.

وی گفت: بزرگترین دستاورد دولت سیزدهم این است که امروز نگاه مسئولان ارشد استان و کشور به سمت شهرستان زیرکوه جلب شده است، که اگر این شهرستان مورد بی توجهی قرار بگیرد در مرز دچار مشکل خواهیم شد.

فرماندار زیرکوه افزود: لذا باید با توجه ویژه به این شهرستان مرزی و تامین امکانات و تجهیزات زمینه را برای نگهداشت جمعیت در مرزها فراهم کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مهم و جدی شهرستان نبود پزشک است که بیماران باید به شهرستان‌های مجاور یا مرکز استان اعزام شوند.

غیرتی تاکید کرد: این موضوع سبب شده مادران باردار برای زایمان به شهرستان‌های مجاور مراجعه کنند اما اکنون نمی‌توانند از تسهیلات فرزندآوری بهره‌مند شوند و این مهم مورد اعتراض و گلایه شهروندان قرار گرفته و نیاز به پیگیری دارد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس بهداشت و ا حسن پور