مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت بالای خراسان جنوبی در حوزه چاپ و نشر، عنوان کرد: این استان توان گسترده ای در حوزه تولیدات چاپی دارد به گونه ای که امکان چاپ مناسب و شایسته آثار تالیفی اساتید دانشگاه را فرآهم کرده است.

، ناصر نبی زاده در جلسه هم اندیشی جهت توانمندسازی صنعت چاپ و نشر خراسان جنوبی که ظهر دوشنبه ۱۸ آذر سال جاری برگزار شد، بیان کرد: ناشران و چاپخانه داران استان از این که چاپ کتب دانشگاهی به خارج از استان سفارش داده می شود، گلایه دارند، نگاه ما نیز در راستای حل این دغدغه می باشد.

وی با تاکید بر این که باید از توانمندی و داشته های داخلی خودمان از منظرهای اجتماعی، اقتصادی و تولیدی حداکثر استفاده را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این اداره کل در طول سال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران و مولفان خریداری می کند، امسال به طور جدی اولویت خرید را کتبی که ناشران خراسان جنوبی چاپ کرده باشند، قرار داده ایم، لذا اساتید دانشگاهی مطلع باشند اگر از ناشران خارج از استان استفاده کنند ممکن است نتوانیم کتابی از آن ها خریداری کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در راستای اعطای امتیازات به اساتید دانشگاه ها در صورت استفاده از ناشران استان و محاسبه تعرفه برق چاپخانه داران به صورت کارگاهی رایزنی هایی انجام خواهیم داد، عنوان کرد: به دنبال تسهیلات با شرایط مناسب برای ناشران و چاپخانه داران خراسان جنوبی هستیم.

نبی زاده همچنین به برگزاری تور بازدید رؤسا و معاونان دانشگاه ها از چاپخانه های استان اشاره کرد و افزود: بروشوری از توانمندی چاپخانه ها و ناشران خراسان جنوبی با کمک همین افراد تهیه و در اختیار اساتید دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.