مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افزایش حجم اردوهای جهادی پزشکی در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در این راستا با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی در سال آینده شاهد افزایش فعالیت‌های جهادی پزشکی خواهیم بود.

مهدی هنری،  در نشست خبری اردوهای جهادی نوروز ۱۴۰۲ و جشنواره ملی جهادگران، از حضور ۲۵۵ گروه جهادی و ۳۴۳۸ جهادگر طی نوروز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد گروه جهادی ۹ گروه جهادی و ۳۶۵ جهادگر مهمان خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در ۱۵۷ نقطه هدف روستایی و ۹۸ نقطه حاشیه شهر جهت خدمات رسانی مستقر خواهند شد، تصریح کرد: با همکاری موسسه عمران و مسکن بسیج در بحث تامین ماشین آلات و ابزارآلات و انجام فعالیت‌های عمرانی نیز تفاهم انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی به ثبت رسیده است، افزود: ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیا محور و ۱۰۶۶ گروه جهادی محله محور در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۹۷۹ اردوی جهادی برگزار شده که ۳۵ هزار و ۷۲۴ جهادگر در این اردوها شرکت کردند که ارزش خدمات انجام شده در این اردوها ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

هنری با بیان اینکه مرداد ماه سال آینده چهارمین جشنواره ملی جهادگران به صورت کشوری برگزار خواهد شد، افزود: قبل از جشنواره ملی جشنواره‌های استانی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره در سه بخش هنری، ادبی و تخصصی پیش بینی شده است، بیان کرد: عرصه‌های جشنواره شامل عمران و محرومیت زدایی، سبک زندگی جهادی، بهداشت و سلامت، علمی و دانش بنیان، آموزش تحصیلی، جهاد تبیین، جهاد خدمت و خدمت مومنانه، ویروس منحوس کرونا، گفتمان سازی، مطالبه گری، امیدآفرینی، فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: قالب‌های جشنواره نیز شامل خبر و گزارش، داستان، شرح حال نویسی، خاطره نویسی، تصویرسازی (پوستر، عکس، اینفوگرافی)، فیلم (مستند، فیلم کوتاه، موشن گرافیک)، سرود، شعر، نماهنگ، روایت‌گری، تجربه نگاری، ایده‌ها و الگوهای موفق و طرح‌های خلاقانه خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ است.

هنری با بیان اینکه شرکت کنندگان میتوانند آثار را در پیام رسان های داخلی به شماره ۰۹۰۵۳۸۵۶۷۰۳ ارسال کنند، ادامه داد: همزمان با روز درختکاری ۲۰ هزار نهال در استان کاشت شده یا کاشت ادامه دارد.

وی بیان کرد: هدف ما ادامه دار بودن اردوهای جهادی بوده و در این راستا طرح افسران سپاه پیشرفت جهاد علمی و پژوهشی با همکاری آموزش و پرورش از آخر اسفندماه آغاز خواهد شد؛ این طرح به صورت الگویی در سطح کشور برگزار می‌شود.

هنری به فعالیت گروه‌های جهادی با همکاری فنی و حرفه‌ای و دانشکده فنی ابن حسام اشاره کرد و افزود: با توجه به همزمانی سال جدید با ماه مبارک رمضان غبارروبی مساجد نیز با همکاری گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور