نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بقا و آینده هر جامعه‌ای بر پیشانی معلم نوشته شده و معلم همواره در تلاش است به نسل آینده علم و اخلاق بیاموزد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با دست اندرکاران پویش لبخند رضایت سازمان بسیج فرهنگیان استان گفت: در شرایط کنونی با مجازی شدن آموزش‌ها کار و زحمت معلمان چند برابر شده اما پشتوانه قضیه این است که معلمی کار خداوند و پیامبران الهی است و اندیشه و فرهنگ، ماهیت انسانیت را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه با اندیشه می‌توان مقدمات لازم برای سلوک به سمت خدا را فراهم و براساس فرهنگ الهی برای پرورش انسان تلاش کرد افزود: هدف معلم متعهد این است که از رفاه و آسایش خود بگذرد و نسل‌های آینده را مطابق با شرایط زمان تربیت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرورش تفکر مدینه فاضله در ذهن لازم است ولی کافی نیست گفت: نباید به آن تفکر مغرور شد و برای رسیدن به این مدینه باید تلاش کرد، در همین حال افرادی هستند که از راه معصیت می‌خواهند به بهشت برسند.

وی با تاکید بر اینکه اراده و آزادی بزرگترین امتیازی است که خداوند به انسان نسبت به سایر موجودات دیگر داده است گفت: انسان‌ها همواره در نتایج تصمیم‌گیری خود گرفتار هستند و چیزی را برداشت می‌کند که آن را کاشته است.

وی با اشاره به حرکت‌های مردمی و رزمایش کمک مومنانه در شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا افزود: از همه کسانی که در کمک‌های مومنانه لبخند بر لبان مستضعفان ایجاد می‌کنند و برای رضای خداوند توانستند در این مقطع خاص کمبودها را جبران کنند، جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: کسی که سنت حسنه‌ای را پایه‌گذاری می‌کند تا قیامت در ثواب آن شریک است و بر عکس هر کسی سنت بدی را پایه‌گذاری کند تا ابد در گناه آن شریک بوده و مورد عذاب الهی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت میرزا محمدتقی‌خان امیر کبیر خاطرنشان کرد: امیر کبیر در دوران صدرات، همواره در برابر کشورهای غربی ایستادگی می‌کرد و کارها را به داخلی‌های کشور می‌سپرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: امروز هنوز قبلگاه برخی افراد، غرب است و همیشه به دنبال وابسته کردن کشور به دشمنانی هستند که سال‌هاست تا توانسته‌اند در کشور جنایت و فساد انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه توجه به بعد آموزش مهم است ولی کافی نیست افزود: علم بدون تزکیه و تربیت، زمینه‌ساز سقوط انسان و جنگ و خونریزی می‌شود و مردم بسیاری را آواره می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه مقوله آموزش مهم است و شرط لازم برای رشد علمی دانش‌آموزان است گفت: اگر در تزکیه نفس فرزندان و نسل جدید کوتاهی کنیم در گناه آنان شریک هستیم، لذا باید بر روی مساله پرورش بسیار کار شود.