#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به وسعت زیاد و کم برخورداری، این استان در تقویت تجهیزات امدادی هلال احمر به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، زیرا این موضوع در ارائه خدمات مطلوبتر ضروری است.

 جواد قناعت در دیدار با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر اظهار داشت: در توزیع مختلف تجهیزات و خودروهای امدادی باید هلال احمر خراسان جنوبی به صورت ویژه و خاص دیده شود تا از شرمندگی مردم این استان خارج شویم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما هم در زمینه تخصیص اعتبارات بیشترین همراهی‌ها را خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف بیشترین بهره را برای استان داشته باشیم.

وی وسعت زیاد خراسان جنوبی را یک فرصت و یک تهدید برای استان دانست و اضافه کرد: وسعت زیاد شهرستان‌های استان خدمات‌رسانی به مردم را هزینه‌بر کرده است که در این راستا باید شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات برای این استان کمرنگ دیده شود و شاخص مساحت و کم برخورداری به صورت ویژه دیده شود.

قناعت با بیان اینکه در حادثه واژگونی قطار مشهد – یزد کار تیمی خوبی در استان شکل گرفت و حادثه به خوبی مدیریت شود، اضافه کرد: موضوع قضایی این حادثه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در این حادثه، امدادگران هلال احمر استان در ابتدای وقوع حادثه حضور داشتند و نقش خود را به خوبی ایفا کرد که تلاش این مجموعه جای قدردانی دارد.

قناعت ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل سابق هلال احمر خراسان جنوبی و تاکید بر استفاده‌ از ظرفیت وی در مجموعه هلال احمر کشور، گفت: مدیرعامل جدید هلال احمر استان هم از نیروهای انقلابی و توانمند است، باید بیش از گذشته در زمینه همراهی‌ها و مشارکت‌ها و جذب منابع ملی و استانی تلاش صورت بگیرد.

صبح امروز با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر محمدعلی کاووسی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی معرفی و از محمدرضا رضایی مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر استان قدردانی شد.