فرماندار زیرکوه گفت: اکنون آبرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان به دلیل قطعی برق بر اثر سقوط تیر برق ناشی از سیل با تانکر انجام می‌شود.

محمدرضا غیرتی افزود: این روستاها زیر مجموعه مجتمع آهنگران شهرستان هستند که به دلیل قطع برق این مجتمع بر اثر سقوط تیر برق ناشی از سیلاب آب این روستاها هم اکنون قطع است.

وی گفت: به دلیل سقوط تیر برق در نقطه صعب العبور تا فردا امکان تامین آب پایدار این روستاها وجود ندارد و در صورت امکان ورود شرکت آب و فاضلاب به منطقه نسبت به برقراری آب پایدار اقدام خواهد شد.

فرماندار زیرکوه عنوان کرد: مهمترین مشکل در شهرستان زیرکوه تخریب زیرساخت‌های ارتباطی بر اثر سیل است.

وی افزود: اکنون به صورت موردی به تمامی نقاط سیل زده شهرستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مراجعه می‌کنیم و مشکلات مناطق بررسی و پیگیری می‌شود.

آب ۱۰ روستای شهرستان زیرکوه با تانکر تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هم در این باره گفت: در اثر وقوع سیل، خسارت سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات و خطوط انتقال آب شرب شهرستان زیرکوه در حوزه شهری و روستایی وارد شده است.

مهدی دوستی ادامه داد: روستاهای متأثر در مجتمع‌های آبرسانی آهنگران، معصوم آباد و گمنج با مشکل بی آبی مواجه شده اند.

وی گفت: اکیپ بحران شرکت آبفا و تانکرهای آبرسانی سیار در شهرستان زیرکوه مستقر شده و به امدادرسانی مشغول هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: به محض باز شدن راه‌های ارتباطی و رفع مشکلات ناشی از آسیب سیلاب به تیرهای برق که توسط همکاران شرکت توزیع برق در حال انجام است، اقدامات لازم برای وصل آب روستاها انجام خواهد شد.

وی افزود: به علت مشکلات برقی و مسدود بودن راه‌های ارتباطی که احتمال افزایش تعداد روستاهای دچار قطعی را بیشتر می‌کند، مردم می‌توانند موارد را از طریق سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند.

بارش‌های سیل آسا در خراسان جنوبی که دیشب شدت گرفت، سبب سیلاب و خسارت در شهرستان زیرکوه شد.

طبق پیش بینی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا نیز در استان ادامه دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور