نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مردم با حضور در انتخابات جشن بزرگی برای این حُسن انتخاب‌شان و میلاد مقدس حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) خواهند گرفت و دشمنان را مایوس خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز جمعه بعد از انداختن رای خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا به صندوق سیار در بیرجند که برای ساعتی در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه استقرار یافته بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دهه کرامت و آستانه میلاد علی ابن موسی الرضا(ع) و برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ را به مردم عزیز ایران و به خصوص خراسان جنوبی تبریک می‌گویم.

وی بیان کرد: به شما عزیزان که در بخش‌های مختلف از مدت‌ها قبل خود را آماده کردید و الان حضور دارید قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: بالاخره این نمایش بزرگ را به رخ دشمن بکشید و مایه امید دوستان و مظلومان عالم وهسته‌های مقاومت شوید خدا به شما اجر مضاعف دهد، این جهاد است بنده هم دعاگوی همه شما هستم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی دایر شده که با توجه به لزوم حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در این استان ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است.

بیش از ۲۴ هزار نفر در این استان به عنوان عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد را برعهده دارند.