رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی در چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروزی، قضات نظارت‌های خود را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز یکشنبه ۲۵ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قضات کشیک دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه استان در ایام نوروز در دسترس خواهند بود.

وی با اشاره به نظارت مسئولان قضائی استان به خصوص در ایام تعطیلات نوروز، افزود: دستگاه قضائی استان از تصمیمات و اقدامات ستاد مدیریت بیماری کرونا حمایت و در این راستا حرکت می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در دادگستری استان میز خدمت ستادی ایجاد می‌شود تا به جای اینکه مردم مراجعه کنند و وارد مجموعه‌های قضائی شوند میز خدمت جلوی درب ورودی با حفظ مسائل بهداشتی مسقر شود.

وی با اشاره به اینکه هشدارهای وزارت بهداشت و قرارگاه‌های بهداشتی استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: متاسفانه امروز از ناحیه برخی از مردم این معضل جدی گرفته نشده و بدون توجه به هشدارهای بهداشتی زندگی عادی دارند.

حمیدی ادامه داد: ورودی‌های شهر و ترددها باید با جدیت کنترل شود و در صورت نیاز در این موضوع ورود پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم در ایام تعطیلات نوروز در خانه بمانند، از برگزاری مهمانی‌ها، رفت و آمدها و مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند تا این ویروس نابود شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر ببینیم کسی از مقررات وضع شده در  ستاد مدیریت بیماری کرونا تمکین نمی‌کند، حتماً با دستورات قضائی برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت و دادستانی بعنوان مدعی العموم نیز وظیفه خود را در تأمین سلامت جامعه و مردم به بهترین نحو انجام خواهد داد.

حمیدی ادامه داد: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری همه ساله همراه با تهدیدات و ناملایمات بوده و بی‌نظمی و هرج و مرج در جامعه ایجاد کرده و در پی آن سلامت افرادی که دست به کارهای غیرمتعارف می‌زنند، به خطر می‌افتد.

وی افزود: از چند ماه گذشته اقدامات لازم برای پیشگیری از اقدامات ناگوار چهارشنبه سوری، برنامه‌ریزی شده و از ورود و تهیه مواد محترقه ممانعت به عمل آمده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال علاوه بر تهدیداتی که چهارشنبه سوری به همراه دارد، خطر ویروس کرونا نیز مضاعف شده که باید اقداماتی در این راستا صورت گیرد.

حمیدی ادامه داد: مردم امسال باید بیش از هرسالی این موضوعات را رعایت کنند تا از حوادث ناگوار و انتشار ویروس کرونا در روز چهارشنبه آخر سال جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اولویت نخست بر پیشگیری است، افزود: هماهنگی‌های لازم با نیروهای نظامی و انتظامی صورت گرفته و اگر فرد و یا افرادی این توصیه ‌ها را جدی نگیرند، دستگاه قضایی وظیفه خود را انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دستورات لازم به نیروهای نظامی و انتظامی داده شده تا بتوانند در صحنه با افرادی که از قانون تخطی می‌کنند، برخورد کنند.