طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی در قالب ۶ هزار و ۴۵۶ واحد اجرا می‌شود که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۱۰ واحد آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: به منظور بهره‌مندی بخش قابل توجهی از شهروندان خراسان جنوبی از  طرح اقدام ملی مسکن، اراضی برای  ساخت بیش از ۶ هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی توسط این اداره‌ کل تامین شد.

وحید داعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع ثبت‌نام‌کننده این طرح در خراسان جنوبی ۱۴ هزار و ۹۲۳ نفر بودند که از این تعداد پنج هزار و ۵۲۸ نفر واجد شرایط شناخته شدند و پنج هزار و ۵۰ نفر اقدام به واریز وجه مورد نظر کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۱۰ واحد آغاز شده که از این تعداد ۷۷۷ واحد اجرای فونداسیون، ۱۹۹ واحد اجرای اسکلت، ۵۹ واحد اجرای سقف و ۱۲ واحد اجرای سفت‌کاری انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تمامی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان فعال است و تلاش می‌شود عملیات اجرایی این طرح هرچه سریعتر به اتمام برسد و واحدها به متقاضیان واجد شرایط تحویل شود.

وی داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و استفاده نکردن از هیچ کدام امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن را از شرایط ثبت‌نام در این طرح عنوان و تاکید کرد: این پروژه از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی اجرا می‌شود.

داعی متعادل شدن بازار مسکن، کوتاه شدن دست دلالان از بازار مسکن، ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی به ویژه خانه اولی‌ها با قیمت تمام شده و کیفیت بالا را از مهمترین اهداف این طرح ملی برشمرد.

از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است.