علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست کارگروه هنری جهاد تبیین که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز «جهاد تبیین» روشن کننده بسیاری از مسائل برای جامعه مخاطب است و باید از ظرفیت هنر برای انتقال مطالب استفاده کرد.
، علی فرخنده در جلسه کارگروه هنری جهاد تبیین، اظهار کرد: خاصیت جهاد تبیین این است که قوه تشخیص حق از باطل را در مردم تقویت می‌کند.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت زبان هنر، اظهار کرد: در جهاد تبیین روش‌های مختلف وجود دارد که مهم‌ترین و موثرترین آن ها استفاده از زبان هنر که زبانی پیش برنده، نافذ و ماندگار است، می باشد.
فرخنده تصریح کرد: در ذیل قرارگاه جهاد تبیین، با ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده که یکی از آنها «کارگروه هنری جهاد تبیین» است و مسئولیت آن بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: تعیین، تدوین و حمایت از محصولات فرهنگی امید آفرین در رشته های مختلف، رصد و شناسایی محصولات مخرب، منفی و… مورد توجه این کارگروه است.
وی در پایان با اشاره به حساسیت ایام کنونی با توجه به نزدیکی ایام انتخابات، تاکید کرد: تولید آثار فرهنگی هنری امید آفرین و خنثی کننده توطئه‌های دشمن بسیار مهم است که باید از ظرفیت هنرمندان استان در این خصوص نهایت بهره را برد.
گفتنی است در این نشست، اعضای کارگروه هنری جهاد تبیین به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه تولید محصولات فرهنگی هنری امید آفرین پرداختند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور