معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اعلام سقف تسهیلات کارا برای فعالیت‌های هنری و سینمایی خبر داد.

 سید علی زمزم آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات کارا را پایان دی مااعلام سقف تسهیلات کارا برای فعالیت‌های هنری و سینماییه اعلام کرد.
سید علی زمزم با بیان این که تسهیلات کسب و کار‌های آسیب دیده با نرخ سود ۱۲ درصد و اقساط ۲۴ ماهه پرداخت می‌شوند، افزود: دوره تنفس بازپرداخت اقساط تا اول خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.
به گفته وی سقف تسهیلات برای تماشاخانه‌های تئاتر ۱۵۰ میلیون تومان، گروه‌های تئاتر ثبت شده ۱۰۰ میلیون تومان، آموزشگاه‏‌های آزاد هنری درجه یک تا سه ۱۳۰ میلیون تومان، استودیو‌های صدابرداری و شرکت‏‌ها و موسسات تهیه تولید و تکثیر آثار صوتی ۱۷۵ میلیون تومان اعلام شده است.
زمزم با بیان این که سقف تسهیلات برای گروه‌‏های موسیقی (با ۵ عضو و بیشتر از ۵ عضو)، گالری‏‌های تجسمی (با متراژ ۸۰ متر و بالاتر از ۸۰ متر) و خانه‏‌های مد درجه یکتا سه، کانون‏های سرگرمی‏‌های نمایشی ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: به مؤسسه‏‌های هنری شاخص و برتر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
وی با تاکید بر این که درجه و رتبه آموزشگاه‌های آزاد هنری، خانه‌های مد و موسسات هنری تک منظوره، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد تعیین می‌شوند، افزود: مراکز و موسسات هنری با اعتبار دولتی، نهاد‌های عمومی غیردولتی، انجمن ها، موسسات و گروه‌هایی مه در طول ۲ سال اخیر فاقد قعالیت ثبت شده بودند، مشمول این تسهیلات نخواهند شد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سقف تسهیلات تعریف شده برای فعالیت‌ها و مشاغل سینمایی و سمعی اشاره کرد و افزود: به سالن سینما و تهیه‌‏کنندگان فیلم ۳۰۰ میلیون تومان، آموزشگاه‌های آزاد سینمایی ۱۵۰ میلیون تومان و به مؤسسات تولید ابزار و تجهیزات سینمایی ۵۰۰ میلیون تومان اعطا می‌شود.
زمزم گفت: به کسب و کار‌های سینمایی (تدوین­گران، صدابرداران، فیلمبرداران، عکاسان و…) ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز پشتیبانی فنی ۱۰۰ میلیون تومان و موسسات سینمایی ۱۰۲ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.