در پنجاهمین جلسه شورای فرهنگی عمومی خراسان جنوبی، احکام اعضای شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان (فهما) صادر شد.

 در این جلسه که صبح یکشنبه ۶ شهریورماه ۹۹ برگزار شد، صدور احکام با حضور براتی مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهمای کشور صورت گرفت.

براتی در این خصوص عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای انجام کار تربیتی و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و لبیک گفتن دعوت مقام معظم رهبری در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی ایجاد شده اند.

وی با اشاره به این که قریب به ۲۵ هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مراکز شهری و روستایی کشور فعال هستند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ هزار باب کتابخانه نیز در بطن مساجد تحت عنوان کتابخانه های باز و مخزن دار ، راه اندازی شده است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهمای کشور با تاکید به تشکیل شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تصریح کرد: امیدواریم با صدور احکام اعضا از امروز شاهد رونق فعالیت ها در این حوزه باشیم.

براتی به اقدام ارزشمند یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان فردوس اشاره کرد و افزود: موکب مهدی موعود (عج) شهرستان فردوس با ارائه خدمات فرهنگی و زیارتی در ۴ شهر عراق، تبدیل به الگویی در تمام کشور شد.

به گفته وی در همین راستا مستند”فردوس تا فردوس”  تولید و به زودی از شبکه ملی پخش خواهد شد.

وی این اقدام را نشان دهنده توانایی کانون های فرهنگی و هنر مساجد و مدیریت فرهنگی خراسان جنوبی دانست و افزود: اکنون که شورای سیاست گذاری فهما در این استان راه اندازی شده است، باید برنامه های راهبردی با هدف رونق بخشیدن بیش از پیش به کانون ها تبیین شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز از فعالیت ۶۷۳ کانون در استان خبر داد و گفت: در ایام شیوع کرونا، حدود ۷۰۰ میلیون تومان توسط این کانون ها از خیران جمع آوری و به نیازمندان اهدا شد.

گفتنی است پیشنهادات و نظرات اعضا، درخصوص نامگذاری روزی در تقویم جمهوری اسلامی ایران با نام خراسان جنوبی نیز در این جلسه مطرح شد که با نظر نماینده ولی فقیه در استان ، تصمیم گیری در این خصوص به منظور بررسی بیشتر ، به جلسات آتی موکول شد.