امسال در ایام تاسوعا و عاشواری حسینی اهدای خون در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال پنج و دو دهم درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل انتقال خون استان گفت: در تاسوعای امسال تعداد ۲۰۹ نفر به مراکز خونگیری در قاین و بیرجند مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

میری مقدم با بیان اینکه در عاشورای امسال هم تعداد ۲۶۷ نفر به مراکز خونگیری در بیرجند، طبس و قاین مراجعه داشتند ْ،افزود: از این تعداد در شهرستان بیرجند۱۴۲ نفر، طبس ۴۷ نفر و قاین ۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع در ایام تاسوعا و عاشورا ۲۷۹ نفر موفق به اهدای خون شدند، گفت: امسال در مجموع ۳۹۹ نفر موفق به اهدای خون شدند همچنین تعداد اهدای خون در خانمها نیز ۴۵ نفر بوده که نسبت به سال گذشته در این مدت افزایش حدود یک و نیم برابری داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه امسال علیرغم وجود بیماری کرونا خوشبختانه مردم استقبال خوبی برای اهدای خون داشته اند، افزود:‌با توجه به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا اهدای خون کاهش داشته است همچنان نیاز به اهدای خون در استان برای همه گروههای خونی  وجود دارد.

میری مقدم با بیان اینکه مراکز خونگیری در شهرهای قاین، طبس و بیرجند هر روز در ساعت اداری آماده خونگیری از مراجعه کنندگان است، گفت: اهداکنندگان خون در شهرستان فردوس می توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه به مرکز خونگیری مراجعه کنند همچنین مرکز خونگیری قائم بیرجند نیز علاوه بر ساعات اداری ، روزهای یکشنبه و چهارشنبه ی هرهفته صبح و عصر آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان برای اهدای خون است.