#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران از پنجم شهریور ماه جاری ساعت کاری ادارات استان به روال قبل باز می‌گردد.

 ایرنا ناصر ناصری روز چهارشنبه در نشست شورای ادارای استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار در اولین روز هفته دولت برگزار شد افزود: ساعت کاری ادارات دولتی از روز شنبه هفته آینده به هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه تغییر می‌کند و روز پنجشنبه هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را یادآور تلاش و فداکاری‌های فرزندان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای بیان عملکرد مسئولان به مردم است تا آنها امیدوار باشند که مسوولان دلسوزانه در پی حل مشکلات‌شان هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اول شهریور روز پزشک گفت: باید از زحمات و تلاش همه پزشکان و کادر سلامت قدردانی کرد و چهارم شهریور نیز روز کارمند نامگذاری شده که تقدیر از کارمندان نمونه استان در برنامه است.

وی به ایام اربعین اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اربعین بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان است و در این همایش باشکوه حضور همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را از سراسر جهان خواهیم داشت.

ناصری از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با کارمندان متقاضی مرخصی برای حضور در اربعین حسینی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا کارمندان دولت به عنوان سفیران انقلاب اسلامی و کشور بتواند در این راهپیمایی حضور یابند.

وی اظهار داشت: نامه‌ای از وزارت کشور ارسال شده که رئیس جمهور در کارگروه ملی زیارت تاکید کرده درخصوص ارائه تسهیلات و خدمات به زائرین امام رضا (ع) با توجه به روزهای پایانی ماه صفر این موضوع مدنظر دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی از همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای صرفه‌جویی در مصرف برق نیز قدردانی کرد و گفت: این همراهی‌ها باعث شد در سال جاری با وجود گرمای شدید در پیک مصرف قطعی برق در استان نداشته باشیم.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص مرخصی و ماموریت‌ها در زمینه تعیین جانشین و اطلاع دادن به دفتر استاندار رعایت لازم را می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: برای اعزام زائران علاوه بر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سایر دستگاه‌ها که ظرفیتی برای جابه‌جایی زائران حسینی دارند همکاری لازم را داشته باشند و مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذیربط قابل اخذ است.

علیرضا عباس‌زاده با قدردانی از تلاش مدیران در یک سال گذشته افزود: با توجه به اینکه مهلت اندکی به پایان سال مالی ۱۴۰۰ مانده است، دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات در فرصت باقیمانده تلاش کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور