مدیر موزه بین‌ المللی استکبارستیزی صحرای طبس با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای محل واقعه طبس گفت: بر اساس مذاکره‌هایی که با وزارت میراث فرهنگی انجام شده، زمینه مناسبی برای حضور گردشگران و کویرنوردان در این منطقه فراهم می‌شود.

محمدحسین جهانبخش در مراسم محوری گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس افزود: سال‌های گذشته با مشارکت آستان قدس رضوی قرار بود مجتمع رفاهی، فرهنگی و بین راهی در مسجد شکر طبس احداث شود که در مقطعی از دستور کار خارج شد و اگر آستان قدس اعلام آمادگی نکند، بزودی فراخوان خواهیم داد.

وی عنوان کرد: اغلب مسئولان خارجی که به ایران می‌آیند علاقمند هستند از صحرای طبس بازدید کنند لذا در آینده این برنامه در دستور کار قرار دارد.

مدیر موزه بین‌ المللی استکبارستیزی صحرای طبس، تامین آب و برق را از مشکلات عمده این مکان ذکر کرد و گفت: همچنین احداث کلانتری مسجد شکر ۲ سال قبل تصویب شد و امید است هرچه سریعتر انجام شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ با ساخت موزه در صحرای طبس موافقت کردند که تا سال ۱۳۹۹ اتفاقی در این زمینه نیفتاد.

جهانشاهی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح ملی سال ۱۴۰۰ در طبس آغاز شد گفت: اگر سال ۱۳۸۸ برای احداث موزه اقدام می‌شد بدون شک با هزینه بسیار کم به پایان می‌رسید در حالی که از نیمه سال ۱۳۹۸ ردیف ملی برای پروژه تعریف شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای فونداسیون این مجموعه هزینه شده است اضافه کرد: همچنین سال گذشته قراردادی با پیمانکار به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد شد که به دلیل نبود اعتبار معطل ماند.

مدیر موزه بین‌ المللی استکبارستیزی صحرای طبس گفت: توجه به اهمیت احداث این موزه که دستور مقام معظم رهبری بوده است باید نگاه‌ها به آن تغییر و برای سرعت دادن به ساخت آن، اعتبارات ملی و استانی طرح افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه برای تسریع در ساخت این موزه بین‌المللی نیازمند حمایت‌های ملی و استانی هستیم تصریح کرد: این موزه در مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه در حال احداث است.

جهانبخش با بیان اینکه آثار و بقایای به جا مانده از واقعه صحرای طبس در این موزه جمع آوری و به نمایش گذاشته خواهد شد گفت: انتظار داریم تامین مالی این پروژه منعکس و پیگیری شود و نباید مورد کم توجهی قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عملیات طوفان الاقصی و به دنبال آن وعده صادق علیرغم همه عزتی که برای ایران اسلامی و نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران فراهم کرد، اتفاق ویژه‌ای هم در دنیا رقم زد و اینکه افکار عمومی جهان اسلام و بشریت بیدار شد.

مدیر موزه بین‌ المللی استکبارستیزی صحرای طبس ادامه داد: امروز کنار گوش آمریکا، انگلیس، فرانسه و همه جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی می‌کنند و نتیجه این شد که در آخرین جلسه شورای امنیت، تمامی اعضا رای دادند به غیر از آمریکا که آن را وتو کرد.

وی گفت: این اتفاق بزرگ ثمره بیداری افکار عمومی است که فشار بسیار زیادی بر آمریکا و صهیونیست وارد کرده و نتیجه مقاومت مردم مظلوم فلسطین است.

همسر شهید “محمد منتظر قائم” تنها شهید واقعه صحرای طبس هم در این مراسم گفت: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در اردیبهشت سال ۱۳۵۹ نشانه الطاف و امدادهای غیبی نسبت به انقلاب اسلامی بود و این اتفاق افشاگر راهبردها، سناریوهای دشمن و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

صدیقه مدرس ثانوی افزود: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده و ملت ایران بینی هر متجاوزی را به خاک خواهد مالید.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه بیان کرد: این عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آرامش را نصیب ملت ایران کرد و از طرف دیگر وحشت و خفت سهم رژیم صهیونیستی شد.

همسر شهید منتظر قائم گفت: خداوند را برای نعمت عملیات وعده صادق شکر می‌گوییم و خرسندیم که خون شهیدان ما به ثمر رسید.

وی افزود: عملیات‌هایی چون «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» روح تازه ای در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمید و باور شکست‌ناپذیری اسرائیل را از بین برد.

چهل و چهارمین سالگرد  شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه و فرماندار ویژه طبس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در محل این واقعه (مسجد شکر طبس) برگزار شد.

افتتاح سایت اینترنت همراه در محوطه مسجد شکر، اجرای سرود، خاطره گویی و روایت گری شاهدان عینی واقعه صحرای طبس، سخنرانی همسر شهید محمد منتظر قائم و رونمایی از ۵۰ پوستر طراحی شده در رویداد ملی افول ابرهه از برنامه‌های این مراسم بود.

سایت اینترنت همراه (نسل چهارم) نیز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان در محوطه مسجد شکر طبس به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت واقعه صحرای طبس و حضور مسافران و گردشگرانی که طی سال در این محل و مسجد شکر حضور می‌یابند، برقراری اینترنت پرسرعت از اهمیت زیادی برخوردار است که امروز محقق شد.

مصطفی بهی افزود: ۳۵ میلیارد ریال برای تامین اینترنت پرسرعت در این منطقه با پیگیری‌های متعدد از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین و هزینه شده است.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس – یزد قرار دارد و پنجم اردیبهشت هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان در محل مسجد شکر طبس برگزار می‌شود.