#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود ۲۲ هزار دوز واکسن جدید طی ۲ روز گذشته به استان خراسان جنوبی تحویل شد و با ورود این تعداد واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در استان تسریع خواهد شد.

محمد دهقانی به رسانه‌ها اعلام کرد: گروه سنی ۸۰ سال به بالا در هر ساعت از فعالیت مراکز تجمیعی بدون اخذ نوبت می‌توانند برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال براساس تماس تلفنی مراقبین سلامت فراخوان می‌شوند و در بازه زمانی مشخص شده، برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و طی یک مدت کوتاه پیامکی برای آنها ارسال خواهد شد که زمان و مکان تزریق واکسن مشخص و براساس آن زمان‌بندی، به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسیناسیون انجام خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده که یک مرکز در بیرجند در پردیس دانشگاه علوم پزشکی و سه مرکز در شهرستان‌های قاینات، فردوس و طبس فعال است که روند واکسیناسیون را تسریع خواهد کرد.

دهقانی گفت: همچنین طی یکی ۲ روز آینده با کمک بسیج، سپاه و شهرداری بیرجند، مرکز واکسیناسیون خودرویی در محل چهارشنبه‌بازار شهر بیرجند راه‌اندازی خواهد شد که این اقدام هم به تسریع واکسیناسیون کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در سطح کشور تا صبح دیروز (شنبه) به طور میانگین ۲،۶۲ از افراد واجد شرایط واکسینه شده بودند که این رقم در استان خراسان جنوبی ۳،۲ افراد واجد شرایط بوده است یعنی ما از میانگین واکسیناسیون کشوری جلوتر هستیم