رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۸۵ گلخانه فعال در استان داریم که از ابتدای سال از این گلخانه‌ها تولید۹۷۰۰ تن محصول را داشته ایم.

مهندس هاشم ولی پور مطلق  در حال حاضر ۱۸۵ گلخانه فعال در استان داریم که کل سطح زیرکشت محصولات این گلخانه‌ها ۵۸.۲۶ هکتار است.

وی افزود: از ابتدای سال تولید۹۷۰۰ تن محصول گلخانه ای را در استان داشته‌ایم که ارزش این محصولات حدود ۱۶۵ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ۸۰ درصد این محصولات خیار گلخانه‌ای، ۱۲ درصد گوجه فرنگی، ۴ درصد فلفل و مابقی بقیه سایر محصولات را شامل می‌شود.

ولی پور مطلق تصریح کرد: میزان تولیدات گلخانه ای از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه حدود ۷ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد:  ۸ مجتمع گلخانه‌ای در استان موجود بوده که در حال حاضر تنها ۳ مجتمع در آن فعالیت‌ تولیدی آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تولید محصولات در این گلخانه ‌ ها در حال حاضر با توجه به شرایط فصلی مشکل خاصی ندارد.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه در برخی از ماههای سال ورود محصول از سایر استانها موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان استان می‌شود، تصریح کرد: مهمترین راهکارها در این خصوص شامل؛ تشکیل تعاونی‌ها و بالطبع اتحادیه استانی گلخانه داران، مدیریت تولید (شامل؛ تنوع الگوی کشت و برنامه ریزی زمانی) و ایجاد تفاهم لازم اتحادیه استانی با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری های استان در خصوص تامین نیاز استان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا تشکیل اتحادیه در دست اقدام است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله