استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی موافقت شد اعتبارات ویژه‌ای به محورهای مواصلاتی استان اختصاص یابد.

 “جواد قناعت” در راستای پیگیری اعتبارات مورد نیاز محورهای مواصلاتی استان با “رستم قاسمی” در تهران دیدار کرد.

این دیدار که در محل دفتر وزیر راه و شهرسازی و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برگزار شد، نظر موافق وزیر درخصوص اختصاص اعتبارات ویژه به راه‌های استان را به همراه داشت.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار اقدامات انجام شده توسط مجموعه مدیران استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن به‌ویژه تامین زمین ویلایی برای اکثر شهرهای استان را قابل تقدیر خواند.

قاسمی همچنین بر تکمیل باندهای دوم در دست اجرا و تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن استان تاکید کرد.

بنا به این گزارش در این نشست مقرر شد سازمان ملی زمین و مسکن با دستور وزیر راه و شهرسازی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خود را به‌صورت علی‌الحساب برای پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح سربیشه – درح – ماهیرود تامین کند.

براساس مصوبات نشست استاندار با وزیر راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مکلف شد با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به تهاتر زمین‌های مازاد در اختیار با مطالبات پیمانکاران محور بیرجند – نهبندان تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کند.

برنامه‌ریزی برای تسریع در روند اجرای کریدور ریلی شرق کشور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اعتبارات ویژه برای راه‌های خراسان جنوبی اختصاص یافت

همچنین در دیدار استاندار خراسان جنوبی با معاون حقوقی رئیس جمهور، موضوع اخذ تاییده حقوقی صدور تضمین‌نامه تسهیلات ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی پیگیری شد.

بنابر اعلام استانداری در ادامه پیگیری‌های پرداخت تسهیلات پروژه احداث راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی از محل صندوق توسعه ملی، دیداری با معاون حقوقی رئیس جمهور در تهران انجام شد.

در این نشست که نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، موضوع اخذ تاییده حقوقی به منظور امکان صدور تضمین‌نامه بازپرداخت اصل و سود تسهیلات پروژه ریلی خراسان جنوبی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و به نفع بانک‌های عامل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی سفر کرد که این سفر بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه به همراه داشت و بخش عمده آنها مربوط به ارتقای زیرساخت‌ها و راه‌های استان است.

علاوه بر افزایش اعتبارات دوبانده‌سازی در خراسان جنوبی، تسریع تامین مالی پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی یکی از دستاوردهای سومین سفر استانی رئیس جمهور بوده که طی ماه‌های گذشته منجر به مساعدت صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات و مشارکت بانک‌های عامل شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور