مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با ارائه بسته فرهنگی در این استان دانشجویان از خدمات ویژه فرهنگی اعم از عضویت در کتابخانه‌ها، بازدید از موزه‌ها، استفاده از سینماها و اماکن ورزشی برخوردار شدند.

، علی فرخنده در نشست با دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان با اشاره به ارائه بسته فرهنگی ویژه دانشجویان با عنوان «من کارت فرهنگی» افزود: براساس این طرح، دانشجویان استان با ارائه کارت دانشجویی معتبر می‌توانند در استفاده از هتل‌ها، اماکن اقامتی و بوم‌گردی از تخفیف ۱۵ درصدی و برای استفاده سینما و کتابخانه‌ها از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: این خدمات از روز شنبه ۱۹ آذر ماه جاری به مدت یک سال به دانشجویان در خراسان جنوبی ارائه می‌شود و امید است بتوانیم در راستای ارائه خدمات فرهنگی به این قشر فرهیخته گام‌های بلندتری برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت شور و نشاط اجتماعی گفت: استفاده از ظرفیت دانشجویان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تزریق روحیه امید به جامعه و فرهنگ مردم‌پایه مورد توجه ویژه است.

وی خواستار برگزاری محافل ادبی، رویداد هنرهای تجسمی و گروه‌های موسیقی از سوی دانشجویان شد و افزود: آمادگی داریم در ایامی مانند دهه فجر، حماسه نهم دی و دهه مقاومت در راستای برگزاری رویدادهای فرهنگی دانشجویی حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان با محوریت بررسی راهکارهای تقویت امید و نشاط در سطح دانشگاه و به میزبانی دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد.

در این نشست راهکارهایی در راستای تقویت امید و نشاط در سطح دانشگاه‌ها ارائه و سوالات دانشجویان درباره مباحث فرهنگی و هنری از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داده شد. ‌

۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.