عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی خواستار اقدامی مقتضی از سوی دولت جهت جبران خسارات ناشی از سیل خراسان جنوبی شد.

 مصطفی نخعی در جلسه علنی  مجلس در تذکری گفت: سال گذشته سیل خراسان جنوبی را داشتیم و بارها از طریق مجلس و استانداری آن را پیگیری کردیم اما متأسفانه تاکنون هیچ مصوبه ای در هیأت دولت برای جبران خسارات سیل استان خراسان جنوبی نداشتیم در حالی که قنوات مردم و همچنین منازل مردم دچار مشکل شده است اما متاسفانه تا الان سازمان برنامه و بودجه طرحی برای جبران خسارت‌های سیل استان آماده نکرده و به تصویب هیأت دولت نرسانده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست از رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که موضوع را با جدیت دنبال کنند چراکه مردم انتظار دارند. نمی‌شود به خاطر تغییر و تحولات مدیریتی، این مسائل که نقش حیاتی در استان‌ها دارد تحت‌الشعاع قرار بگیرد. خواهشم این است که موضوع را با جدیت دنبال کنند و در هیأت دولت موضوع را به تصویب برسانند تا خسارات وارده به مردم جبران شود.

سیدحسن هاشمی نماینده مردم بیرجند و درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری به وزیر نفت گفت: کامیون داران ما مجبور هستند برای تهیه سوخت اندک به شهرستان‌های مجاور بروند. در آنجا نیز باید تاییدیه شهردار منطقه را بگیرند. این مساله در مغایرت با قانون اساس و عدالت است. از این جهت درخواست داریم وزیر نفت و سایر دست اندرکاران شنونده حرف به حق مردم باشند و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور