?با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی، شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرد.
ملانوری به جهت بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی این شرکت ، پیشنهاداتی ارائه کرد.
?عصر دیروز و در جریان نشست تخصصی ملانوری استاندار خراسان جنوبی با عرب نژاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان، این مجموعه با سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی و گردشگری استان موافقت نمود.
?استاندار در این دیدار و در ادامه مکاتبات و مذاکرات تلفنی که صورت گرفته بود،به تشریح ظرفیت های بکر استان پرداخت.
?ملانوری از ۴ اثر تاریخی ثبت شده جهانی گفت و با اشاره به این که خراسان جنوبی با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و طبیعی دارای ثبت ملی و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص خود، به لحاظ گردشگری بسیار غنی است، سرمایه گذاری در این زمینه را سودآور خواند.
?وی به محصولات کشاورزی راهبردی استان اشاره کرد وتصریح نمود: توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه گذاران این حوزه، برای کشاورزان زحمتکش خراسان جنوبی نیز درآمدزایی به همراه داشته باشد.
?به گفته وی؛ توجه ویژه به هر کدام از محصولات زرشک، زعفران و عناب، توسعه منطقه را هم به همراه خواهد داشت که این موضوع، در آینده کاری سرمایه گذاران بسیار مؤثر است.
?مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان در ادامه به تشریح اقدامات این حوزه در مناطق مختلف کشور پرداخت و برای حضور و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی، اعلام آمادگی کرد.
?عرب نژاد با استقبال از پیشنهاد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در استان، تصریح نمود: به همین زودی هیئتی از متخصصین و کارشناسان مجموعه برای رصد ظرفیت های گردشگری به خراسان جنوبی اعزام می شوند.

ی ادامه داد: شرکت ماهان آمادگی ایجاد ۲-۳ کمپ بیابانی را در مناطق کویری استان خراسان جنوبی دارد.
?در این نشست مقرر شد؛ با تأمین آب و زمین مورد نیاز، شرکت ماهان به مثابه سرمایه گذاری هایی که در سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان کرده، در زمینه های تولید و فرآوری محصولات باغی نیز در استان، فعالیت های گسترده ای انجام دهد.
?تعیین بیرجند به عنوان بیس پروازی و استقرار شبانه یک هواپیما در این فرودگاه بین المللی بیرجند در ادامه سرمایه گذاری های شرکت ماهان، از دیگر مصوبات جلسه عصر روز گذشته بود.