رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به کمبود نیرو در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه بیرجند و علوم پزشکی، گفت: تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۹ نفر در دانشگاه بیرجند بازنشسته می‌شوند و اگر فکری برداشته نشود، وضعیت خطرناک خواهد بود.
احمد خامسان، امروز ۳ مرداد، در شورای اداری استان با حضور معاون رئیس جمهور، اظهار کرد: خراسان جنوبی از نظر نیروی انسانی ظرفیت بالایی دارد.

وی افزود: این استان از سال‌های گذشته به فرهنگی بودن شهرت داشته و صادرات معلم داشته است.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: خراسان جنوبی مهد انسان‌هایی بزرگ و عالم است که خدمات شایسته‌ای به کشور کرده‌اند.

خامسان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دانشگاه‌های استان، تصریح کرد: در حال حاضر نسل دوم کارمندان دانشگاه در حال بازنشستگی هستند.
خامسان ادامه داد:  اگر فکری برداشته نشود، وضعیت خطرناک خواهد بود.

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان جنوبی بالغ بر ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد که ۹۲۲ کیلومتر آن راه ترانزیت است.

وی افزود: هم اکنون ۲۵۱ پست مصوب در این اداره کل وجود دارد که ۱۱۱ پست معادل ۴۶ درصد بلاتصدی و مابقی با تصدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سهم زیادی از اشتغال استان در بخش حمل و نقل است، تصریح کرد: وضعیت نیروها در شهرستان‌های استان نگران کننده است.

جعفری با بیان اینکه در شهرستان‌ها تنها ۷۱ پست وجود دارد و ۶۵ درصد پست‌ها بلاتصدی است، افزود: اداره کل راهداری استان دارای ۲۶۳ پست سازمانی بوده که ۱۹۰ پست فعال و مابقی بلاتصدی است

وی با بیان اینکه اداره کل هواشناسی نیز از نطر نیروی انسانی وضعیت نگران کننده‌ای دارد، اظهار کرد: این اداره کل دارای ۱۱۵ پست است که ۶۸ درصد پست‌ها بلاتصدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه طی چهار سال گذشته طول بزرگراه‌ها در استان دو برابر شده، اما هنوز میزان تلفات انسانی نگران کننده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله