مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش بارندگی های اخیر، ذخیره آب در سازه های آبخیزداری استان در بهمن ماه جاری ۱۶ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

علیرضا نصرآبادی گفت  بارندگی های بهمن ماه امسال موجب جمع آوری ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استان شد در حالی که پارسال این رقم تنها یک میلیون متر مکعب بوده است.
وی بیان کرد: شهرستان نهبندان با بیش از پنج میلیون مترمکعب بیشترین آبگیری در بندهای خاکی را دارد و در این شهرستان ۱۵۰ سازه آبخیزداری احداث و آبگیری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: برای مهار روان آب های سطحی و سیلاب ها، سازه های آبخیزداری به صورت های خاکی، سنگی و بیولوژیک در استان احداث می شود.
وی گفت: تاکنون در این زمینه عملیات سنگی ۱۶۵ سازه به صورت خشکه چین، ۶۵۲ سازه سنگ و ملاتی و یکهزار و ۳۱ گابیون بندی در استان اجرا شده است.
نصرآبادی ادامه داد: همچنین احداث ۶۳ سازه خاکی برای پخش سیلاب، ۵۴۸ سازه به صورت خاکریزی، سه هزار و ۲۰۴ هکتار عملیات کپه کاری و ۴۵۰ هکتار عملیات بیولوژیک بانکت بندی از دیگر اقداماتی است که برای مهار روان آب ها در استان انجام شده است.
دهه فجر امسال ۹۷ سازه آبخیزداری با حجم عملیات ۴۵۲ هزار مترمکعب و اعتبار ۱۵۹ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله