#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارش باران و وقوع روان‌آب طی ۷۲ ساعت گذشته سه شهرستان  خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار داد و خسارت‌های جزئی در پی داشت.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار خبر و هنر افزود: در ۷۲ ساعت گذشته بارندگی فراگیر در استان نداشتیم و در شهرستان‌های طبس، خوسف و نهبندان بارندگی رگباری و نقطه‌ای با جاری شدن روان‌آب همراه بود.

وی بیان کرد: در این مدت جاری شدن روان‌آب باعث آب‌شستگی تعدادی از راه‌های روستایی و عشایری از جمله معدن قلعه‌زری و محدوده امامزاده شاه سلیمان علی (ع) در شهرستان خوسف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در شهرستان طبس نیز به یک باب منزل مسکونی خسارت وارد شد البته تنها بخش محدودی از این منزل تخریب شده است.

وی گفت: بارندگی‌ها و خسارت‌های ناشی از جاری شدن روان‌آب‌ها در حدی نبوده که نیاز به اسکان اضطراری در روستاها یا سایر مناطق پیدا کنیم.

میرجلیلی با بیان اینکه بارندگی‌های ۷۲ ساعت گذشته خسارت جانی نداشته است عنوان کرد: یک رشته قنات در روستای نایبند طبس و بخشی از اراضی و باغات شهرستان‌های خوسف و طبس در این مدت دچار خسارت شد که میزان خسارت بعد از حضور تیم مربوطه و برآورد اولیه، اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در چند روز اخیر در برخی نقاط استان شاهد نزول ۳۰ میلیمتری بارندگی‌ها بودیم اما با اقدامات پیشگیرانه و همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و مساعدت مردم، خسارت‌ها گسترده نبوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شب گذشته مسیر دیهوک – راور حوالی نایبند بر اثر بارش شدید باران و سیل مسدود و در اولین فرصت با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی افزود: نیروهای امدادی و عملیاتی استان به‌ویژه در سه شهرستان طبس، خوسف و نهبندان تا فردا صبح در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت جاری شدن روان‌آب از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

میرجلیلی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی ناپایدار در کشور و بارش‌های موسمی که معمولا به‌صورت رگباری است، مردم در روزهای آتی نیز باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند و به‌ویژه در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها قرار نگیرند.