✍️ نوشته : ع. مقصودی

?اولویت دادن مدیران به بررسی و رصد مشکلات مردم ، موجب پویایی دستگاههای دولتی در پاسخ به مطالبات و‌ موجب رضایت مندی مردم خواهد شد.
?معتمدیان با عملگرایی و افق دید بلند و ایده های نو موانع را در هم شکسته و توسعه خراسان جنوبی را در اذهان عمومی تحقق پذیر و دست یافتنی کرده است.

☮️ محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از ابتدای حضور و انتصابش در منصب استانداری ، برای رفع محرومیت و توسعه این دیار ، گام هایش استوار به حرکت درآمده است. اگر چه بومی نیست اما با دغدغه مندی خاص ، از نزدیک و‌ بدون واسطه پیگیر شناسایی و رصد مشکلات مناطق محروم است هم چنین بدون تشریفات پاسخگوی مطالبات مردم است.

☮️مردم استان طی ۲ سال اخیر شاهد تلاش ها و جدیت مدیریت ارشد استانشان در پیگیری توسعه استان و ناظر اتفاقهای جدید و تحولات چشمگیری در جای جای استان در‌حوزه آب رسانی و گاز رسانی به روستاها، توسعه باند دوم راههای مواصلاتی و سایر ‌پروژهای کلان اقتصادی در بخش های کشاورزی ، صنایع دستی ، معادن هستند و‌ مشاهده کردند که معتمدیان با عملگرایی و افق دید بلند و ایده های نو موانع را در هم شکسته و توسعه خراسان جنوبی را در اذهان عمومی تحقق پذیر و دست یافتنی کرده است.
بطوری که نام خراسان جنوبی به عنوان استانی که دارای ظرفیتها و پتانسیل های توسعه است و باید پیشرفت بکند نزد مسولان ملی نهادینه شده است .

☮️ در همه ایام هفته شاهدیم که مرد اول مدیریت استان خستگی ناپذیر و مجدانه و به دنبال زنجیره مذاکرات و رایزنی ها با وزرا و مسئولان ارشد کشور در راستای توسعه ، پیشرفت و محرومیت زدایی از مناطق روستایی استان است ، از جمله دستاورد بزرگی که هفته اخیر و در نتیجه مذاکره و جلب همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت حاصل شد، انعقاد تفاهم نامه هایی مهم بمنظور اتصال شبکه آبرسانی پایدار به ۸۵ روستای استان است که اتفاق بزرگی است.

واما از سوی دیگر‌ ‌با دغدغه و دلسوزی بویژه دغدغه رصد وضعیت تامین کمبودها از جمله کم آبی و فقدان آب پایدار در برخی مناطق و ‌روستاهای استان بخصوص در این فصل از سال ، ضمن حضور منظم هفتگی در دفتر بازرسی استانداری و و پاسخگویی به تماس های تلفنی مردم با سامانه سامد( سامانه ارتباط مردم و‌مسولین) و صدور دستور تسهیل و تسریع در رسیدگی امورات مورد نظر مردم ، معتمدیان هم چنین اغلب ایام تعطیل و اوقات غیر اداری روز را به میان مردم دورترین روستاها می رود و از نزدیک و بدون تشریفات به خواسته های مردم توجه می کند ، بطوری که این روزها شاهد نهادینه شدن گفتمان همدلی و همراهی مجموعه فرمانداران و مدیران استانی برای حضور مستمر‌ در میان مردم و پاسخگویی و پیگیری مسولانه به مطالبات آنها هستیم ، بنحوی که این مهم از سوی استاندار خراسان جنوبی به اولویت اول وظایف مدیران و سازمانهای استان در راستای رفاه و رضایتمندی مردم و خدمتگزاری مطلوب مبدل شده است.

☮️بدیهی است ، در شرایط فعلی و حاکم بر کشور که دولت با دو مشکل بزرگ‌: اولی محدودیت جدی منابع مالی متاثر از تحریم ها و دیگری مهار ومقابله با ویروس کروناست که موجب صرف بخش اصلی از وقت ، منابع و توان دولت برای کنترل آن شده است ، حال با این شرایط حضور مستمر‌ استاندار در میان مردم مناطق روستایی ، محروم و دور افتاده استان خراسان جنوبی که سومین استان پهناور کشور است و در اغلب مناطق فاصله و مسافت زیاد میان روستاییان با مراکز شهری و اداری در پیگیری مطالبات جمعی ، انعکاس مشکلات عمده خود و دسترسی آسان به مدیران ارشد با مشکلات متعددی مواجه بودند ،
قطعا موجب میزان بالایی از رضایت مندی ، امید آفرینی و تسهیل در خدمت رسانی به مردم بخصوص به روستاییان شده است.