نماینده جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند در دیدار سخنگوی دولت ، خواستار توجه ویژه به استان در جهت توسعه متوازن شد و گفت: «خراسان جنوبی مردمی محجوب دارد که همیشه خواستار نظام بوده و نیازمند توجه ویژه هستند».
جعفرپور مقدم، در نشست صمیمانه دانشجویان دانشگاه بیرجند با سخنگوی دولت با بیان اینکه وقتی خودمان به جوانان بها نمی‌دهیم، نباید توقع داشته باشیم که نسل جوان پای کار باشند، افزود: «برگزاری این جلسات اقدام خوبی است مشروط به اینکه گفت‌و‌گوها در قالب جلسه باقی نماند».
🔹 جعفرپور مقدم، با بیان اینکه اگر به ظرفیت دانشجو برای ساختن باور داشته باشیم، فعل «نمی‌شود» صرف نمی‌شود، گفت: «در خراسان جنوبی آرزوی دیرینه مردم برای راه‌آهن محقق شد، اما مردم باور نمی‌کنند؛ چراکه دولت در میدان است، اما در دید جامعه نیست».
🔹 وی، با بیان اینکه مردم نرخ تورم ۴۴.۵ درصدی سال ۱۴۰۰ را فراموش نمی‌کنند و توجیهات دولت برای تورم ۴۵ درصدی آبان امسال را نمی‌پذیرند، گفت: «در صنعت خودرو در کیفیت و کمیت نقد است؛ اما چرا هیچ افقی برای تعیین تکلیف دیده نمی‌شود؟ مگر قرار نبود خودروی اقتصادی برای قشر متوسط وارد شود».
🔹 وی، بیان کرد: «خراسان جنوبی جزو استان مظلوم و محروم است و هنوز پای زیرساخت‌هایش می‌لنگد که تلاقی این محرومیت‌ها با خشکسالی مشکلات زیادی را منجر شده است».
🔹 جعفرپورمقدم، بیان کرد: «اگر در افق کوتاه مدت فکری برای این شرایط نشود، دیگر دغدغه ما خشکسالی و معیشت نخواهد بود، بلکه امنیت است»

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پورر