#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ فروردین ۹۹ تا پایان سال گذشته ۶۰ جلسه کمیته اطلاع‌رسانی با ۲۵۳ مصوبه با توجه به ابعاد مختلف بیماری و پیک‌های متعدد کرونا در این استان برگزار شد.

ناصر نبی‌زاده روز سه‌شنبه در شصت و یکمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این کمیته در سال گذشته را ارائه کرد و افزود: بیش از ۸۶۸ محتوا در قالب متون آموزشی، پوستر، کلیپ و عکس‌نوشته تولید شد.

وی گفت: همچنین بیش از ۲۴ هزار و ۶۰۰ خبر، سرمقاله و گزارش تولیدی در چهار روزنامه، سه پایگاه خبری و یک خبرگزاری در استان منتشر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از چاپ ۲۲۹ متن آموزشی در قالب رپرتاژ در چهار نشریه استان خبر داد و گفت: ۶۱۶ بنر در سطح شهرهای استان درخصوص ابعاد مختلف بیماری با هماهنگی کمیته اطلاع‌رسانی نصب شده است.

وی تعداد جلسات کمیته اطلاع‌رسانی در شهرستان‌ها را ۱۶۲ جلسه با ۵۵۵ مصوبه عنوان کرد و افزود: ۱۳۰ پویش هم در شکل‌های مختلف اعم از فرهنگی، هنری، قرآنی و اجتماعی با همکاری کمیته اطلاع‌رسانی درخصوص پیشگیری از بیماری در استان راه‌اندازی شد.

نبی‌زاده به وضعیت دشواری که حوزه درمانی کشور و استان در آن قرار گرفته است، اشاره و تصریح کرد: با افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی و گسترش دامنه بیماری روبه‌رو هستیم.

وی از مهمترین دلایل گسترش بیماری را افزایش دورهمی‌ها، مسافرت‌ها و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست و گفت: همه‌گیری وسیع و امکان انتقال بیشتر ویروس کرونای انگلیسی نیز موجب افزایش بیماری شده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس دارای وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها زرد رنگ هستند افزود: در صورتی که نتوانیم راه‌ها و مسیرهای شایسته‌ای را برای مقابله با بیماری پیدا کنیم، روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: طبق آمارها رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۶۰ درصد رسیده و وضعیت خطرناکی را ایجاد می‌کند.

وی خواستار افزایش میزان حساسیت‌ها و استمرار رعایت پروتکل‌ها تا زمان قرار گرفتن واکسن در اختیار تمامی مردم کشور شد و گفت: از تجربیاتی که تاکنون در زمینه اطلاع‌رسانی کسب کرده‌ایم برای کنترل بیماری استفاده کنیم.