محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در آیین بهره برداری از پروژه احیا و مرمت قنات روستای سیدان با اشاره به اینکه دو سال پیش به این روستا با تانکر آبرسانی میشد و قنات خشک شده بود افزود: استفاده از ظرفیت های موجود توانست امروز این پروژه احیا شود.
شفیعی این پروژه را حاصل همکاری مردم، دستگاه های اجرایی و بسیج سازندگی و بخش خصوصی عنوان کرد.
شفیعی اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از ۹۰ رشته قنات با استفاده از اعتبارات استانی و ملی و ۴۰ رشته قنات از محل سفر استاندار محترم به شهرستان خوسف احیا و مرمت شده است.
شفیعی اظهار داشت: ۴۰ میلیارد ریال جهت احیا و مرمت ۴۰ رشته قنات با سفر استاندار محترم به شهرستان اختصاص پیدا کرده که این پروژه یکی از این پروژه ها می باشد.
شفیعی استفاده از همت ظرفیت ها جهت اجرای پروژه های عمرانی را یکی از مهمترین موضوعات در اجرای پروژه هاست و قنات روستای سیدان حاصل این نوع همکاری است
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ ساعت کارکرد بیل زنجیره ای دهیاریهای شهرستان، همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا، خودیاری مردم، نظارت و پیگیری جهاد کشاورزی و اجرای پروژه توسط بسیج سازندگی نمونه از این همکاری ها جهت احیای این قنات میباشد که در نتیجه آن احیای قنات روستا بعد از ۱۳ سال و خوشحالی مردم می باشد.
شفیعی از اختصاص یک هزار و هشتصد تن سیمان بصورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان به شهرستان جهت احیا و مرمت قنوات خبر داد و ادامه داد: با این کمک در راستای احیای قنوات در شهرستان تحول بزرگی رخ خواهد داد.