مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بنا به درخواست مرکز ملی کنترل شرکت توانیر، طرح فوریت خاموشی‌های لحظه‌ای در استان اجرا می‌شود.

مهدی دادگر  افزود: با توجه به میزان مصرف و ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌های برق سطح کشور درخواست خاموشی‌هایی از مرکز ملی کنترل شرکت توانیر به شرکت‌های توزیع برق استانی از جمله خراسان جنوبی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: دلیل فوریت طرح این بوده که با توجه به خاموشی‌های لحظه‌ای شاید امکان اطلاع‌رسانی از قبل فراهم نباشد لذا برنامه‌ریزی‌هایی روی خطوط سطح استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: به محض اینکه بتوانیم مقدار بار را احصا کنیم که چه میزان از خاموشی مورد نیاز است به مدیران شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد تا اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: امید است مردم در فرصت باقیمانده صرفه‌جویی مضاعف را در دستور کار قرار دهند و با توجه به اینکه نگرانی از وضعیت پیک لحظه‌ای نیست از تداوم بار هم نگران هستیم.

دادگر گفت: با توجه به سطح سوخت موجود در نیروگاه‌ها و لزوم حفظ این سطح برای ساعات پیش‌ رو در در هر لحظه از زمان که هم استانی‌ها میزان مصرف را کاهش دهند، به تداوم برق در ساعات پیش رو کمک کرده و می‌توان میزان خاموشی را تحت کنترل داشته باشیم.

وی افزود: اگرچه مشترکان انتظار اطلاع‌رسانی بیشتر دارند اما تلاش می‌شود که به اقتضای شبکه حداقل خاموشی را داشته باشیم بنابراین شاید نتوان اطلاع‌رسانی مدت‌دار انجام داد اما سعی می‌کنیم به هر میزان که بتوانیم اطلاع‌رسانی لازم را به مردم انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین با اشاره به جلسات مختلف با صنایع بزرگ گفت: تاکنون برخی صنایع بزرگ استان همکاری خوبی داشته‌اند و انتظار می‌رود که سایر صنایع نیز به این همکاری بپیوندند تا سهم خاموشی که لازم است در بقیه خطوط سطح استان اعمال شود و گستردگی آن برای مشترکان بیشتر است را به حداقل ممکن برسانیم.

وی عنوان کرد: به محض اینکه در خصوص خاموشی منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

دادگر اضافه کرد: به فرمانداران هم ابلاغ شده که هماهنگی سطح شهرستان‌ها مد نظر قرار دهند و از صنایع و مشترکان عمده خواسته شده که نهایت همکاری را با اداره برق داشته باشند.

وی گفت: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود همچون گذشته نهایت همکاری را در صرفه‌جویی مصرف برق و گاز داشته باشند.