رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی: برخی کلاهبرداران از طریق کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند.

 سرهنگ علی محمد‌پور گفت: سایت‌ها و کانال‌های مختلفی در فضای مجازی مراقب کلاهبرداری از طریق کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی باشیدراه‌اندازی شده‌اند که امکان خرید یا فروش کالا را به افراد می‌‎دهد، همین امر موجب شده بسیاری از کلاهبرداران از این موقعیت سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلفی مانند ثبت آگهی‌های اغوا کننده در سایت‌های واسط با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و یا انجام فروش‌های ویژه و ارسال لینک‌های جعلی، اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند.

سرهنگ محمدپور گفت: کاربران هنگام خرید از کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده‌اند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت نکنند.

وی گفت: پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه باشد، بنابراین سعی کنید خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهید.

رئیس پلیس فتا توصیه کرد خرید‌های اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهید و گزینه پرداخت در محل را مد نظر داشته باشید.

سرهنگ محمدپور از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.