?استاندار خراسان جنوبی گفت: ما از مکتب سردار دل‌ها، شهید سلیمانی، حفظ عزت و آزادی انسان ها را آموخته ایم.
ملانوری با بیان این مطلب در مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مرکز استان خاطرنشان کرد: ما از مکتب شهید سلیمانی که متأثر از مکتب اسلام و انقلاب است، آموخته ایم که هر چه داریم را هزینه کنیم تا عزت و آزادی انسان ها حفظ شود.
?وی تأکید کرد: حفظ آزادی مردم، شعار اصلی انقلاب است.
?استاندار متذکر شد: کسی که جنایتی مرتکب می شود یا خطایی انجام می دهد، مستحق مجازات است و باید حبس شود تا مردم از جرم او خلاصی پیدا کنند.
?ملانوری ادامه داد: ما متأسفانه افراد زیادی داریم که به واسطه یک اتفاق تلخ و کاملاً غیر عمدی، اسیر زندان شده اند، لذا باید همت کنیم که این افراد آزاد شوند.
?وی با اشاره به اصالت فرهنگی و اعتقادی ایرانیان به ویژه مردم خراسان جنوبی گفت: آموزه های دینی و انقلابی به ما آموخته اند، اخلاق مدار، دلسوز، علاقه مند به هم و شریک در هم و غم یکدیگر باشیم.
?استاندار اظهار داشت: گزارش حوزه های مختلف طی سال های گذشته نشان می دهد، مردم خراسان جنوبی همواره در کارهای خیر و خداپسندانه پیشقدم بوده اند.
?ملانوری ادامه داد: حجم کمک های مؤمنانه مردم استان به آسیب دیدگان کرونا در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.
?به گفته وی؛ به همت همین مردم، در جشن گلریزان سال گذشته ۱۲۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان نیز آزاد شدند.
?استاندار با اشاره به حضور مدیران دستگاه ها، فرمانداران، فعالان اقتصادی و خیرین در مراسم امروز گفت: با کمک این بزرگواران ۷۸ نفر از افرادی که به دلیل جرائم غیرعمد در حبس به سر می برند، آزاد خواهند شد.

?ملانوری با تأکید بر این که امروز نهم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس شوراهای اسلامی است، گفت: شوراها، نماد مشارکت و حضور و همراهی مردم هستند.
?وی افزود: به پاسداشت این روز که از میوه های درخت پرثمر انقلاب است، مشارکت و همراهی ما باعث آزادی عزیزان زیادی خواهد شد.
?استاندار اظهار داشت: از ابتدایی که در خراسان جنوبی توفیق خدمت یافتم، با مردم عهد بسته ام که تمام توان خود را برای اعتلای استان به کار گیرم.
?ملانوری ادامه داد: اگر در راستای رفع مشکلات استان کاری انجام می شود، وظیفه ما و شکرانه توفیق خدمت است.
?وی یادآور شد : اوایل سال و طی دیدار رئیس کل دادگستری و مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، به این نکته اشاره شد که ۳۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان داریم که با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان آزاد می شوند.
?استاندار ادامه داد: این مبلغ را به نمایندگی از دولت و مردم فهیم استان تأمین کردیم تا این ۳۳ نفر در ایام عید به آغوش خانواده برگردند.
?ملانوری ضمن تشکر از همه اقدامات ستاد دیه و حوزه های متولی برای رهایی زندانیان، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کرد.