#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که حال ۸ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ حال ۸ بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نامساعد استآزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۴۳ بیمار جدید شامل ۲۷ بستری و ۱۶ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۶ مورد از بیرجند، ۶ مورد از قاین، ۶ مورد از طبس، ۶ مورد از نهبندان، ۳ مورد از درمیان، ۲ مورد از زیرکوه، ۱ مورد از فردوس، ۱ مورد از خوسف، ۱ مورد از سربیشه و ۱ مورد از سرایان بوده است.

وی گفت: همزمان در ۴۱۶ آزمایش سریع کرونا ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده گفت: در حال حاضر ۲۷۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۸۱ نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۸ نفر نامساعد است.

دکتر مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۳۲ نفر رسید.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۵۹ بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۸۴ بیمار شامل ۴۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۸ هزار و ۶۵۵ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی افزود: تا روز گذشته ۵۳ هزار و ۴۲۵ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۹ هزار و ۶۶۸ بیمار شد.