معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره موسیقی سنتی استان به صورت مجازی در بهمن ماه خبر داد.

 سید علی زمزم عنوان کرد: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای ارج نهادن، رشد و اعتلای موسیقی سنتی ایران، شناسایی، پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان برگزار می شود.

وی با اشاره به این که گروه نوازی، تک نوازی و آواز از جمله بخش های این جشنواره است، خاطرنشان کرد: در بخش گروه نوازی تعداد اعضای گروه می تواند بین ۳ تا ۸ هنرمند بدون محدودیت سنی باشد، همچنین گروه ها باید  از سازهای ایرانی استفاده کنند.

به گفته وی قطعات ارائه شده می تواند سازی یا آوازی با مدت زمان هر قطعه از ۴ تا ۶ دقیقه باشد.

زمزم با بیان این که بخش تک نوازی در ۲ گروه سنی زیر ۱۸ و بالای ۱۸ سال برگزار می شود، اضافه کرد: ساز های این  سنتور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه تار، کمانچه، نی، عود و تنبور بوده و آثار ارسالی باید در قالب ویدئو و از ۳ تا ۵ دقیقه همراه با معرفی قطعه و مشخصات نوازنده و خواننده باشد.

وی افزود: در بخش آواز نیز، آواز ایرانی با فن بیان و ادای صحیح کلمات و مفهوم بودن شعر و استفاده از شعرهای مجاز خوانده شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که گروه ها باید فایل ویدیویی را به همراه مشخصات اعضا با ذکر ساز مربوطه و سرپرست گروه به همراه متن کامل شعر به آدرس دبیرخانه ارسال کنند، بیان کرد: ویدئوهای ارسالی باید در محیط خانه و بدون تجهیزات فنی و تنها با موبایل بصورت افقی بدون تدوین و صداگذاری در استودیو) ضبط شده باشند.

زمزم یاد آور شد: علاقه مندان تا ۱۰ بهمن ماه مهلت دارند آثار خود را بصورت فایل ویدیویی با فرمت های mp4 به همراه فرم درخواست، تصویر شناسنامه، کارت ملی و عکس تمام رخ در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره یا به شماره ۰۹۱۵۳۶۲۹۹۰۶ در واتساپ، ایتا یا سروش ارسال کنند.

شایان ذکر است این جشنواره توسط موسسه فرهنگی و هنری فرح بخش بزرگمهر قاینات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، برگزار می شود.