#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: افزایش ۲۶ درصدی تصادفات درون شهری استان در سال جاری قابل تامل است و دستگاه‌های متولی نسبت به ارتقای فرهنگ ترافیکی بیش از پیش تلاش کنند.

علیرضا عباس‌زاده  در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان خراسان جنوبی افزود: تصادفات در محورهای برون شهری را به علت شرایط عمومی جاده‌ها تا حدودی می‌توان پذیرفت اما پذیرش این همه تصادف جرحی در درون شهرهای استان باید مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

وی گفت: برای تصادفات درون شهری خیلی نباید به دنبال مسایل ترافیکی باشیم و البته زیرساخت‌‎ها ضعیف است اما مردم شهرها را به‌خوبی می‌شناسند و این تعداد از تصادفات قابل قبول نیست.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: وقتی با فرهنگ عمومی مردم مواجه می‌شویم، فرهیخته و آرام هستند پس رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی دور از انتظار است.

وی افزود: شهرداری و پلیس راهور همه همت خود را به کار ببندند که سال آینده تصادفات درون شهری روند کاهشی داشته باشد و این وظیفه‌ای است که در شورای ترافیک باید دنبال شود در غیر این صورت باید تبعات کار را بپذیریم.

عباس‌زاده گفت: دستورالعمل‌های شورای ترافیک باید در کمترین فرصت اجرایی شود در غیر این صورت اگر اتفاقی بیفتد، مسوول مربوطه در گزارش پلیس مقصر خواهد بود.

وی تاکید کرد: امور سلیقه‌ای و شخصی نباید در اجرای دستورالعمل‌ها لحاظ شود و در مورد مصوبات ضرورت دارد متناسب با ظرفیت استان اجرایی شود تا درگیر حواشی نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسوولیت‌ها براساس ضوابط مشخص شود تا هر دستگاهی در حوزه حریم مسوولیت خود اقدام کند.

وی بیان کرد: قانون را نمی‌توان براساس صورتجلسه تعیین کرد بلکه قانون وجود دارد تا صورتجلسه‌ها براساس قانون جلو برود.

همچنین در نشست امروز شورای هماهنگی ترافیک استان ۲ طرح بهسازی بلوار امام رضا (ع) شهر قاین و میدان‌های ورودی شهر ماژان توسط مجری طرح مطرح شد و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

ابراهیم میرزایی گفت: بلوار امام رضا (ع) قاین یک گذرگاه درون شهری است که با طول ۶.۵ کیلومتر نیاز به بهسازی و اصلاح مهندسی در میدان‌ها، کنارگذرها، زیرگذرها و ورودی دارد و در این نقطه برخورد و گره ترافیکی داریم که برای رفع آن یکطرفه شدن جاده، اصلاح تقاطع رمپ‌های ورودی و خروجی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره ورودی شهر ماژان توضیح داد: در طرح مصوب شهر ماژان ۲ میدان ورودی و خروجی است که هزار و ۳۰۰ متر فاصله دارد و در این دستورالعمل اصلاح بلوار جنب پمپ بنزین، اجرای باکس ۲ متری عابر پیاده و اصلاح ورودی و خروجی مد نظر است.

دفاع مشاور طرح‌ها در هر ۲ شهر قاین و ماژان پس از طرح در شورا مورد تایید قرار گرفت و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تمامی دستگاه‌های متولی خواست نسبت به اجرای این طرح‌ها همکاری لازم را داشته باشند.