فرماندار شهرستان درمیان از افزایش ۱۹ درصدی شعب اخذ رأی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.
حسینعلی بخشی امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان درمیان با بیان اینکه تمامی تمهیدات برای برگزاری انتخابات در این شهرستان فراهم شده است، اظهار کرد: در مجموع تعداد ۲۰۲ صندوق اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان درمیان پیش‌بینی شده است که از این تعداد مجموعاً ۸۳ صندوق برای اخذ آرای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ۱۱۹ صندوق برای اخذ آرای داوطلبین عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا اختصاص یافته است همچنین برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری تعداد ۴۹ صندوق سیار و ۳۴ صندوق ثابت در نظر گرفته شده است که ۶۶ صندوق در مناطق روستایی و ۱۷ صندوق در مناطق شهری پذیرای مراجعه رأی دهندگان عزیز خواهد بود.

وی افزود: از این تعداد صندوق‌های اخذ رأی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک بخش های سه گانه شهرستان تعداد ۳۶ صندوق در بخش مرکزی، ۲۰ صندوق در بخش گزیک و ۲۷ صندوق در بخش قهستان برای اخذ رأی مردم عزیز و همیشه در صحنه شهرستان در نظر گرفته شده است.

در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سطح شهرستان تعداد ۱۵ کاندیدا در شهر اسدیه، تعداد ۱۵ کاندیدا در شهر طبس مسینا و تعداد ۱۲ کاندیدا در شهر گزیک برای عضویت در شورای اسلامی شهر با یکدیگر رقابت خواهند کرد. همچنین در روستاهای سه بخش تابعه شهرستان در بخش مرکزی ۲۰۷ کاندیدا، در بخش قهستان ۲۳۶ کاندیدا و در بخش گزیک ۹۵ کاندیدا برای عضویت در شورای اسلامی روستاها با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بنا بر اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان جمعیت کل شهرستان درمیان ۵۲۹۴۰ نفر شامل ۲۶۷۳۸ مرد و ۲۶۲۰۲ زن می باشد که از این تعداد ۳۳۵۲۶ نفر واجد شرایط رأی دادن می باشند تعداد واجدین شرایط مرد ۱۶۸۲۱ نفر و رواجدین شرایط خانم ۱۶۷۰۵ نفر است، تعداد کل رأی اولی های شهرستان درمیان ۱۸۷۹ نفر است که از این تعداد ۱۰۱۲ نفر پسر و ۸۶۷ نفر دختر هستند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان درمیان در ادامه گفت: تمامی تمهیدات برای تجهیز شعب اخذ رأی پیش‌بینی شده و ستاد انتخابات شهرستان درمیان با اعزام تیم نظارت و ارزیابی در شعبه‌های اخذ رأی به‌صورت میدانی الزامات و نیازهای شعب را احصاء و گزارش آن را به ستاد انتخابات استان اعلام کرده‌ است.

حسینعلی بخشی با اشاره به همکاری ۱۳۳۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی در انجام فرآیند برگزاری انتخابات افزود: تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا انتخاباتی سالم، امن و قانونمند با محوریت سلامت مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی نیز شهرستان درمیان برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه دستورالعمل های بهداشتی در تمام شعب اخذ رأی اجرایی می‌شود تصریح کرد: در تمام شعب با نظارت عوامل بهداشتی و درمانی پروتکل‌های بهداشتی اجرایی خواهد شد و مردم عزیز با آسودگی خاطر می‌توانند در روز انتخابات به شعب اخذ رأی شهرستان درمیان مراجعه نمایند.

فرماندار شهرستان درمیان متذکر شد: مردم آگاه و فهیم سراسر ایران، استان خراسان جنوبی و بویژه مردم مرزنشین، غیور و ولایت مدار شهرستان درمیان در طول بیش از چهار دهه از حیات نظام شکوهمند اسلامی، همواره به انقلاب و آرمان‌ها پایبند بوده‌اند و در انتخابات گوناگون حضوری فعال داشته‌اند و در این دوره از انتخابات نیز با آگاهی، بصیرت و باور به اهمیت نقش‌آفرینی خود، مشارکتی فعال خواهند داشت.

گفتنی است سیزدهمین دوره انتخابات خواهد جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.