مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی در آیین اختتامیه دهمین جشنواره استانی شعر فجر در شهر خوسف گفت :۴۸۰ اثر از ۱۹۵ شاعر به دبیرخانه ارسال شده است که ۲۱ اثر توسط داوران برگزیده شده است.
علی فرخنده در آیین اختتامیه دهمین جشنواره استانی شعر فجر در خوسف گفت : ۴۸۰ اثر از ۱۹۵ شاعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که ۲۱ اثر توسط داوران برگزیده شده است.
وی با بیان اینکه هیچ یک از آثار عنوان رتبه اول را بدست نیاورد تصریح کرد: روح ا… فریدونی از بشرویه رتبه دوم وخانم ها: الله داد از سرایان و قومنجانی از فردوس مشترکا سوم شدند.
فرخنده افزود: در بخش ویژه نیز مهدوی نیا از درمیان رتبه برتر را به خود اختصاص و همچنین ۱۵ اثر شایسته تقدیر اعلام شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای مشورتی توسعه شعر استان فعال شده است؛ گفت :بر اساس تصمیم این شورا جشنواره شعر فجر از سال آینده به صورت چرخشی برگزار خواهد شد که سال ۱۴۰۲  شهرستان قاین میزبان جشنوار شعر فجر خواهد بود.
وی افزود: بزرگداشت ابن حسام خوسفی را می توان بعنوان یک رویدادملی برنامه ریزی کرد و یکی از برنامه های ما در سال آینده گرامیداشت مفاخر استان است.
فرخنده ادامه داد: اوج شعر آیینی در دوران صفویه بود؛ اما در دوران خفقان پهلوی شیب نزولی پیدا کرد و با انقلاب اسلامی این اکسیژن در کالبد نیمه جان شعر دمیده شد ودر حوزه شعر، انقلابی اتفاق افتاد که امروزه شعر  به جایگاه واقعی خود بازگشته است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور