استاندار خراسان جنوبی، زیربنای توسعه را تکمیل زیرساخت‌ها برشمرد و گفت: مهم‌ترین نیاز ما در استان، تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها در راستای کمک به صنعت است.

محمدصادق معتمدیان، امروز پنج شنبه ۱۴ آذر در دیدار با معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به نقش مدیران در توسعه گفت: برنامه‌ها باید در راستای تحقق سیاست‌های دولت و کمک به توسعه استان باشد.

وی با تأکید بر وضعیت خوب استان در تولید برق خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسبی که صورت گرفته ما در حال حاضر سه برابر نیاز استان تولید برق داریم.

استاندار خراسان جنوبی زیربنای توسعه را تکمیل زیرساخت‌ها برشمرد و ادامه داد: مهم‌ترین نیاز ما در استان، تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها در راستای کمک به صنعت است.

معتمدیان پیگیری برای تأمین نیاز برق معادن را از اولویت‌های برنامه‌های استان خواند و تصریح کرد: در شهرستان نهبندان که قطب معدنی است، سرمایه گذاران در تامین برق مورد نیاز فعالیت معدنی خود با مشکل مواجهند.

وی افزود: برای رفع بخش‌هایی از این نیاز با شرکت ایمیدرو توافق نامه‌ای منعقد کرده‌ایم اما برای حصول نتیجه بهتر همراهی و مساعدت وزارت نیرو را درخواست داریم.

وی از ظرفیت بالقوه استان در انرژی‌های تجدیدپذیر گفت و وجود روزهای آفتابی فراوان و تونل‌های بادی را فرصت بسیار مغتنمی برای سرمایه گذاران برشمرد و بر توجه ویژه وزارت نیرو برای بهره برداری از این پتانسیل‌ها تأکید کرد.

همایون حائری، معاون برق و انرژی وزارت نیرو در این دیدار، با اشاره به ظرفیت‌های انسانی، اقلیمی و… استان، همجواری با افغانستان را فرصت مناسبی برای مشارکت و سرمایه گذاری عنوان کرد.

در پایان این دیدار، از زحمات ” محمد ابراهیم شرکا” در مدت ۴ سال و نیم حضورش در شرکت توزیع نیروی برق استان تقدیر و ” مهدی دادگر” به عنوان مدیر عامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان معرفی شد.