#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: اصناف به مشتریانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خدمات ندهند تا به حقوق اجتماعی احترام گذاشته شود.

حجت الاسلام علی نسایی زهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین رانندگان حمل و نقل عمومی حق خدمات دهی به افراد بدون ماسک را در سطح شهر ندارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این باره با جدیت برخورد خواهد شد.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل جدید محدودیت‌های کرونایی از روز چهارشنبه (۱۴ آبان) ناقضان بهداشت عمومی مورد پیگرد و برخورد قضایی قرار می‌گیرند.

دادستان بیرجند اظهار داشت: با توجه به شیوع بیش از پیش ویروس کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مانند گذشته مورد حمایت قضایی قرار می‌گیرد و با ناقضان و متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه صنوف متخلف پلمب می‌شوند افزود: تمامی صنوفی که پروتکل‌های بهداشتنی را طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا رعایت نکنند پلمب و با خاطیان برخورد قضایی می‌شود.

حجت الاسلام نسایی زهان گفت: برگزاری هر گونه مراسم عروسی و جشن باید طبق دستورات ستاد ملی باشد و اگر ثابت شود که فردی بر اثر شرکت در این گونه مراسم به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده است دیه آن شخص از برگزار کنندگان مجالس اخذ خواهد شد.

وی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: تذکر لسانی یکی از مهمترین وظایف هر شهروند در شرایط کنونی است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه و نیم است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

بیرجند، طبس و قاینات در استان خراسان جنوبی از جمله شهرستان‌های دارای محدودیت در فهرست جدید ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

براساس مصوبات نشست دیروز (شنبه) ستاد ملی کرونا، ۴۶ شهرستان‌ جدید نام برده شد که از روز چهارشنبه این هفته شامل محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ خواهند شد و سه شهرستان استان خراسان جنوبی در این فهرست هستند.

همچنین ۲۵ مرکز استان که در آنها از روز چهارشنبه (۱۴ آبان) به مدت ۱۰ روز محدودیت در گروه‌های شغلی ۳ و ۴ ایجاد می‌شود شامل استان‌های البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان و تهران است.

پیش از این محدودیت‌های ۱۰ گانه که از سه هفته قبل به شهرهای با وضعیت قرمز خراسان جنوبی بازگشت، با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان ماه تمدید شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا، هفت شهرستان‌ این استان از جمله بیرجند در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی و فوتی‌های بر اثر کرونا طی هفته‌های اخیر در خراسان جنوبی افزایش چشمگیری داشته است و کماکان روند صعودی دارد.